Harmadik szakasz, vége - VOR

2012.02.07. 15:38

 Amilyen rövid volt a szakasz első fele, olyan hosszú és darabos lett a második. De mindenki beért a kínai célba, többnyire épen és egészségesen. Csak a Sanya fedélzetén roppant meg a fő csörlők egyik talapzata.

VOR_leg3_finish_Sanya_001.jpg

 Hogy ismét a Telefónica nyert? Nos, igen, és mivel a szakaszon begyűjthető pontok 80%-át a második etapon osztották ki, hát erre kellett igazán koncentrálni. Ami nekik sikerült a legjobban. Pedig bárki másnak a győzelme is benne volt a pakliban: a Malakka-szorosba belépve, majd benne haladva folyamatosan változott az élen haladók személye. Ahogy észak felé fordultak, kicsit szétnyílt a mezőny, de aztán Vietnám partjai mentén újra nagyon kellett figyelni egymásra. Ami elég sokat kivett a versenyzőkből, hiszen a folyamatos irányváltások és vitorlacseréket megfejelték a halászhálók és egyéb vízi akadályok is.Mindenki igyekezett kihasználni minden olyan helyzetet, amiből előnyt kovácsolhatott, mert úgy festett, számítani fog a végén.

VOR_leg3_finish_Sanya_002.jpg

Csendben téve dolgukat a franciák bejöttek másodiknak, a kiwik ismét nem nyertek szakaszt, pedig már nagyon szerettek volna (hátha majd Wellingtonba menet nekik áll a zászló), csalódottságuk azonban nem óriási, lévén a szorosból kilépve taktikusan hátravágták magukat az ötödik helyre, onnan szépítve lettek harmadikak.

VOR_leg3_finish_Sanya_005.jpg

 Akik maguk alatt voltak, azok a Puma srácai: ahogy a hajók megindultak észak felé, Ken Read úgy döntött (a végső szó mégiscsak a szkipperé), hogy húznak egy hosszabbat kelet felé. Ha csak röviden igazítanak, akkor ugyan hamar kint lettek volna az észak-déli áramlatból, de itt jött a második érv, miszerint keletről jön a tuti időjárás. Aztán a helyzetük elkezdett hasonlítani ahhoz, ahogy a Groupama érezhette magát az első szakaszon, amikor egyedül maradt Afrika nyugati partjainál. Negyedik hely.

VOR_leg3_finish_Sanya_006.jpg

VOR_leg3_finish_Sanya_008.jpg

 Ötödik lett az Abu Dhabi Ocean Racing, Ian Walker, a szkipper röviden csak ennyit mondott: nem vagyok csalódott. Ha rosszul vitorlázunk és elrontjuk a dolgokat, jogos a nyugtalanság, de itt szó sem volt ilyesmiről. Egyszerűen nem volt olyan rész, ahol az élen haladók nyomában tudtunk volna maradni.

 Jules Salter navigátor bőbeszédűbb volt: tudtunk jobban taktikázni, jobban együtt dolgozni és egyáltalán, mindent jobban csinálni. Muszáj is lesz, mert ez így nem elég. Valamint felszínre kell hoznunk a hajóban rejlő potenciált, amin még sokat kell dolgoznunk. Szépíthetném, de ennyi a lényeg. Ez nem egynapos verseny, sok van még hátra, nem adhatjuk fel.

VOR_leg3_finish_Sanya_007.jpg

 A bevezetőben említett Team Sanya komoly hátránnyal ért célba, de őket várta a legnagyobb tömeg, hiszen a "hazai" kikötőbe futottak be. Mike Sanderson stílusosan át is adta kormányt legénysége kínai tagjának, Teng Jiang He-nek, akit mindenki inkább "Tigris"-nek hív, ő irányította a befutóban a hajót.

VOR_leg3_finish_Sanya_004.jpg

VOR_leg3_finish_Sanya_003.jpg

 A Puma legénységének viszontagságai ráadásul nem értek véget a célba érve. Kimenőt kaptak ugyanis (a Team Sanya kivételével mindenhonnan sokan hazamennek), így Amory Ross (New York Giants rajongó), Ken Read és Rome Kirby (hajrá New England Patriots) hazafelé tartó gépe negyed órával azután szállt fel, hogy megkezdődött a Super Bowl. Vagyis úgy kellett átrepülniük a fél világon, végigcaplatni reptéri terminálokon, elrohanni újságosok előtt valamint rádiót (nem) hallgatni, hogy szemük és fülük csukva, mert otthon úgy akartak lehuppanni a televízió elé, mintha élőben nézhették volna a meccset. Hááát....

(fotók: 1,2,8: Ian Roman; 3: Marc Bow; 4,5: Amory Ross; 6,7: Paul Todd)

(forrás: Sail-World)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr594075311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.