RSHYR - Összefoglaló 2.

2012.01.09. 12:08

 Bár a naprakészséget elveszítettük a témában, de az előző adag hírnek sorszámot adtunk, hát folytatnunk kell. Hírek és sztorik a mezőnyből...

 

- Az előnyszámadásos rendszerben mindig is lesznek bizonytalanságok és elégedetlen résztvevők, de mivel valahogy meg kell oldani az eredményszámítást, hát kompromisszumokat kötünk. Nincs ez másképp itt sem, a Tattersall kupáért folyó küzdelmet IRC alapján számítják. A 80-as években vala az IOR, majd az IMS, ezt váltotta a jelenleg aktuális metódus. Idén 72 hajó küzdött ily módon egymással, négy kategóriában. Mivel az ORC (Offshore Racing Council) néhány éve közzétette az ORCi számítást, 2009 óta két módon is kijön egy győztes, még ha ebből az egyik nem is tekinthető hivatalosnak, arra mindenesetre jó, hogy a szervezők összehasonlításokat végezhessenek. A legutóbbi alkalommal 38 olyan vállalkozó és érdeklődő tulajdonos akadt, aki mindkét szisztémában kíváncsi volt a helyezésére. A győztesnek kihirdetett Loki speciel kettős győzelmet aratott.

 - A Merit nevű Volvo60-as hajó és legénysége idei szereplését a novemberben elhunyt tasmán vitorlázó, Nick Wells emlékének ajánlotta. Csatlakozott hozzájuk Nick fia, Ben, akit mélyen meghatott az akció. Rögtön első éjszaka megsérült a nagyvitorlájuk és az orrvitorlából is kiszakadt egy kötélszem. Leo Rodriguez kormányos: ezek kalkulált károk egy Sydney-Hobarton. Én begyűjtöttem a szemem alá egy vágást: alvás közben a fejemre esett egy kajásdoboz. Az egyik srácnak kifordult a térde. De igazából a vitorlák bajai miatt lassultunk le. Így esélyünk sem volt jól szerepelni az előnyszámadásos rendszerben, de igazából a szélcsendes zóna viselt meg minket leginkább. Erősebb szelekben vagyunk jók, abból idén nem sok jutott.

 

RSHYR2011_MeritOrganPipes.jpg

 

 - Mindössze három kormányos volt nő a mezőnyben, egyikükről már esett szó. Közülük harmadikként Laura Roper ért célba, élete első Sdyney-Hobartján családi hajójukat, a Natelle Two-t irányítva. Társa és segítője volt többek között a 13. versenyét töltő apja, és a harmadik nekifutással birkózó testvére, Ashley. A 22 éves hobarti lányt a sikeres szereplés mellett két további cél is motiválta, egyrészt a női vitorlázás népszerűsítése, másrészt az "A21 Campaign" támogatása. Az alapítvány a világméretűvé nőtt szexuális célú emberkereskedelmet próbálja gátolni a rendelkezésekre álló eszközökkel. Ahogy Laura elmondta: el kell kapni ezeket az embereket, megállítani, ha szükséges, akkor büntetni, fedelet és ruhát biztosítani a lányok számára, újra bevezetni őket a közösségi életbe, segítve ezzel, hogy visszakapják a régi életüket.

 - Szokás megemlékezni az utolsó célba érkezőről, most sem lesz ez másképp. A Maluka of Kermandie hetvenhatodikként még időben befutott ahhoz, hogy ne a vízen kelljen ünnepelni az új év beköszöntét (dec. 31. 16:48, versenyben töltött idő: 5 nap, 3 óra, 48 perc és 22 másodperc). Pete Langman, a 18 éves kormányos (családjából még ketten voltak a fedélzeten), élete első versenye után: jó volt, de egy kicsit rázós. Az első napok keményre sikeredtek a kreuz miatt, de aztán az utolsó két napban bőszélben haladtunk. A kettő között pedig az ácsorgás a Tasmán-szigetnél, na az mindent vitt! Igen, jövök jövőre is - de valami nagyobb hajóval!

 

RSHYR2011_Malukacrew.jpg

 

 A végeredményt böngészve részletesen megtudhatunk minden fontos adatot, így például a kiállni kényszerült hajók kudarcának okát is. Érdekes a Shepherd Centre esete: azért kaptak DNF-et, mert nem jelentkeztek be rádión a Rendezőséghez Green Cape-nél - pedig biztonsági megfontolásokból ez kötelező mindenki számára.

 

(fotók: Daniel Forster)

(forrás: rolexsydneyhobart.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr423530974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.