Két hete, december 10-én indult meg Fokvárosból Abu-Dhabi felé a hat hajós flotta, és ezúttal mindenki túlélte az első 48 órát...

 

 Az időben kissé visszalépve: december 9-én sor került az aktuális kikötői futamra, melyet teljes egészében újra és újra meg lehet tekinteni a legismertebb videómegosztó oldalnak és a VOR sajtósainak köszönhetően.

 

 

 Komoly technikai gondja senkinek sem akadt, amit főleg az előző szakaszt "elbliccelő" egységek vehettek bíztató jelnek. A másnapi "nagy" rajt hasonló körülmények közepette zajlott le, a mezőny viszonylag gyorsan harsogta körbe az öböl bójáit, aztán kelet felé vetette magát a sereg.

 

 

 

 Lendületük nem sokáig tartott ki, lekéstek egy kelet felé tartó hidegfrontot, így már az első este rájuk szakadt a szélcsend - a bizonytalan időjárás aztán napokig tartott. Ezalatt volt olyan, amikor 4 csomó körüli szelekben vergődtek, 2 csomós sebességgel. Az Abu-Dhabi vezette fel a többieket, de legközelebb lévén a parthoz beleültek egy lavórba, és reggelre 12 mérföld hátránnyal a zsebükben nézhettek előre.

 

Látótávolságra az ellenfél.

 

Odamontírozott háttér.

 

 Ahogy elhagyták Afrika csücskét, további taktikai kérdések merültek fel: meddig érdemes a part mentén maradni, és ebből következőleg mikor kell átvágni az Agulhas-áramlaton? Nos, végül minden csapat kivárt, és nagyjából egyszerre indultak keletnek - persze ez is egy néhány tíz mérföldes sávot jelent. A legdélebbi pozíciót a Groupama tudhatta magáénak, első pillanattól látszott, hogy már megint külön utakon kívánnak járni. Derék spanyoljaink, zsebükben az Alicante-Fokváros szakasz és a második kikötői verseny első helyével kitartottak a fekete kontinens mellett, és a negyedik napon őket regisztrálták vezető pozícióban. A franciák pedig húztak keletre, némi déli beütéssel. Kettejük között a mezőny, a célhoz viszonyítva minimális távolságra egymáshoz képest, de azért szétterülve.

 Így ment ez napokig, kicsit keletre, kicsit többet északra, némileg mindig átrendezve az abszolút sort. A Team Sanya elégelte meg leghamarabb a játékot, és indult markánsan északnak. Ahogy nyíltak el a többiektől, átvették a vezető pozíciót, és folyamatosan nőtt az előnyük. A franciák körülbelül ekkor hagytak fel a dél-keleti iránnyal, és kezdtek kanyarítani felfelé, de még mindig csak észak-kelet alá tartottak.

 December 19-én jött a feketeleves - már akinek. Úgy látszik, még nem merült ki a Sanya pech-kerete, mert a reggeli vitorlacserénél felnézve kiszúrták, hogy a szél alatti oldalon elszállt az egyik kisvantnijuk rögzítése. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy egy órával korábban, még sötétben takkolni szándékoztak, de valamiért elhalasztották. Akkor biztosan nem vették volna észre a hibát, így legalább nem buktak egy árbocot. Reffelés, irány Madagaszkár, oszt' majd lesz valahogy!

 Két nap múlva beérett Cammas-ék gyümölcse, szépen körbevitorláztak mindenkit, és nyolcvan mérföldes előnnyel zártak vissza a mezőny elé. Ezt aztán tartották is, így léptek be a titkosított részbe (Stealth Zone), ahol a Rendezőség biztonsági megfontolásból nem hozza nyilvánosságra a hajók abszolút pozícióját, csak egymáshoz viszonyított helyzetüket (magyarázó videó itt).

 Ezáltal kissé rejtélyessé vált, mi is történik, most (délután két órás jelentés) csak annyit tudunk, hogy vezet a Camper, majd Telefónica (+3,9 tmf), Groupama (+42,6 tmf), Puma (+58,1 tmf), Abu-Dhabi (+156, 3 tmf) a sorrend.

 Egy biztonságos kikötőbe tartanak, ott teherhajóra raknak mindenkit, elszállítják őket Abu-Dhabi közelébe, és újra elrajtoltatják a bandát. A szakaszon megszerezhető pontok 20%-át gyűjtik be a sprinten, 80%-át a kompolás előtti teljesítmény adja.

 

 (fotók: 1,2: Ingrid Abery; 3: Nick Dana; 4: Diego Fructuoso)

 (forrás: volvooceanrace.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr13494972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.