A Puma észak-keleti szelekkel a vitorláiban 20 csomós átlagsebességgel rohanta le a Groupamát, amely napok óta őrizte elsőségét azzal, hogy a gibraltári szoroson áthaladva közvetlenül délnek vették az irányt, Afrika partjai mentén.
Helyzetkép a Groupama fedélzetéről (ez a legutolsó videójuk, ami elérhető)
Összehasonlításképpen itt a Camper 7-ik napi videója, a képek többet mondanak bármilyen okoskodásnál azzal kapcsolatban, hogy milyen körülményk között vitorláznak a franciák és az üldöző észak-nyugati hármas:
Az üldözők stratégiája, hogy napokig nyugatnak, széllel szemben vitorlázva keresték az Atlanti Óceán erősebb szeleit tehát bejött, gyakorlatilag kevesebb mint egy nap alatt, miután délnek vették az irányt a Puma, a Telefónica és a Camper, beérték a Groupamát.
[KÉP CAMPER]
Az élen jelenleg a Puma áll, második a Telefónica, Harmadik a Groupama és negyedik a Camper, de a pozíciók olyan gyorsan változhatnak, hogy mire ez a poszt kikerül a blogba, talán már írhatom is át.
Az üldözö hármas miután délnek fordult, és elkezdett hátszélben rohanni az egyenlítő felé, 20 csomós sebességgel tudtak haladni, miközben a Groupama csak 3-5 csomós sebességgel kavircolt a szélcsendes területen, ahova Franck Cammas a hajóját kormányozta. Jelenleg a Puma a leggyorsabb 17 csomós sebességével, a Telefónica valamivel lassabb, csak 15 csomóval halad, míg a Camper 14-gyel.
Beigazolódott tehát a VOR heti összefoglalójában XX jóslata (lásd alább), aki szerint életveszélyes volt Cammas húzása a partmenti taktikával. A verseny azonban még közel sem ért véget, Fokvárosig nagyjából 4700 mérföld van még hátra, és egyszer a Groupama is átjut majd a Zöldfoki szigeteken, és az üldözőknek is elfogy majd az üzemanyaga, ahogy az egyenlítő felé közelítenek majd, így nem lehet emgjósolni ki veszi majd elsőként a Fernando de Noronha szigeteket, ami a nyugati pályajel, amit a hajóknak vennie kell, mielőtt keletnek vehetnék az irányt Fokváros felé.
A hét második felének fontos pillanat viszont az Azzam kormányosának, Ian Walkernek a döntése volt, aki úgy döntött, miután kicserélték törött árbócát és nekiindult újra az útnak, arra jutottatak, hogy a gyengébb szelekben nem érnének időben Fokvárosba, a második etap rajtjára, ezért Lisszabonnak vette az irányt, ahonnan teherhajó viszi majd tovább az Abu Dhabi hajóját.
A Puma észak-keleti szelekkel a vitorláiban 20 csomós átlagsebességgel rohanta le a Groupamát, amely napok óta őrizte elsőségét azzal, hogy a Gibraltári-szoroson áthaladva közvetlenül délnek vették az irányt, Afrika partjai mentén.
elyzetkép a Groupama fedélzetéről (ez a legutolsó videójuk, ami elérhető)
Összehasonlításképpen itt a Camper 7-ik napi videója, a képek többet mondanak bármilyen okoskodásnál azzal kapcsolatban, hogy milyen körülményk között vitorláznak a franciák és az üldöző észak-nyugati hármas:
Az üldözők stratégiája, hogy napokig nyugatnak, széllel szemben vitorlázva keresték az Atlanti Óceán erősebb szeleit tehát bejött, gyakorlatilag kevesebb mint egy nap alatt, miután délnek vették az irányt a Puma, a Telefónica és a Camper, beérték a Groupamát.
[KÉP CAMPER]
Az élen jelenleg a Puma áll, második a Telefónica, Harmadik a Groupama és negyedik a Camper, de a pozíciók olyan gyorsan változhatnak, hogy mire ez a poszt kikerül a blogba, talán már írhatom is át.
Az üldözö hármas miután délnek fordult, és elkezdett hátszélben rohanni az egyenlítő felé, 20 csomós sebességgel tudtak haladni, miközben a Groupama csak 3-5 csomós sebességgel kavircolt a szélcsendes területen, ahova Franck Cammas a hajóját kormányozta. Jelenleg a Puma a leggyorsabb 17 csomós sebességével, a Telefónica valamivel lassabb, csak 15 csomóval halad, míg a Camper 14-gyel.
Beigazolódott tehát a VOR heti összefoglalójában XX jóslata (lásd alább), aki szerint életveszélyes volt Cammas húzása a partmenti taktikával. A verseny azonban még közel sem ért véget, Fokvárosig nagyjából 4700 mérföld van még hátra, és egyszer a Groupama is átjut majd a Zöldfoki szigeteken, és az üldözőknek is elfogy majd az üzemanyaga, ahogy az egyenlítő felé közelítenek majd, így nem lehet emgjósolni ki veszi majd elsőként a Fernando de Noronha szigeteket, ami a nyugati pályajel, amit a hajóknak vennie kell, mielőtt keletnek vehetnék az irányt Fokváros felé.
A hét második felének fontos pillanat viszont az Azzam kormányosának, Ian Walkernek a döntése volt, aki úgy döntött, miután kicserélték törött árbócát és nekiindult újra az útnak, arra jutottatak, hogy a gyengébb szelekben nem érnének időben Fokvárosba, a második etap rajtjára, ezért Lisszabonnak vette az irányt, ahonnan teherhajó viszi majd tovább az Abu Dhabi hajóját.
Helyzetkép a Groupama fedélzetéről (ez a legutolsó videójuk, ami elérhető)
Összehasonlításképpen itt a Camper 7. napi videója, a képek többet mondanak bármilyen okoskodásnál azzal kapcsolatban, hogy milyen körülmények között vitorláznak a franciák és az üldöző észak-nyugati hármas:
Az üldözők stratégiája, hogy napokig nyugatnak, széllel szemben vitorlázva keresték az Atlanti-óceán erősebb szeleit tehát bejött, gyakorlatilag kevesebb mint egy nap alatt, miután délnek vették az irányt a Puma, a Telefónica és a Camper, beérték a Groupamát.
Az élen jelenleg a Puma áll, második a Telefónica, harmadik a Groupama és negyedik a Camper, de a pozíciók olyan gyorsan változhatnak, hogy mire ez a poszt kikerül a blogba, talán már írhatom is át.
[UPDATE:]
A poszt publikálása óta már a Camper is megelőzte a Groupamát:
Az üldözö hármas miután délnek fordult, és elkezdett hátszélben rohanni az Egyenlítő felé, 20 csomós sebességgel tudott haladni, miközben a Groupama csak 3-5 csomós sebességgel kavircolt a szélcsendes területen, ahova Franck Cammas a hajóját kormányozta. Jelenleg a Puma a leggyorsabb 17 csomós sebességével, a Telefónica valamivel lassabb, csak 15 csomóval halad, míg a Camper 14-gyel.
Beigazolódott tehát a VOR heti összefoglalójában Justin Chisholm jóslata (lásd alább), aki szerint életveszélyes volt Cammas húzása a partmenti taktikával. A verseny azonban még közel sem ért véget, Fokvárosig nagyjából 4700 mérföld van hátra, és egyszer a Groupama is átjut majd a Zöldfoki-szigeteken, és az üldözőknek is elfogy majd az üzemanyaga, ahogy az Egyenlítő felé közelítenek majd, így nem lehet megjósolni. ki veszi elsőként a Fernando de Noronha szigeteket, ami a nyugati pályajel, amit a hajóknak vennie kell, mielőtt keletnek vehetnék az irányt Fokváros felé.
A hét második felének fontos pillanat viszont az Azzam kormányosának, Ian Walkernek a döntése volt, aki arra jutott (miután kicserélték a hajó törött árbocát és újra nekiindultak), hogy a gyengébb szelekben nem érnének időben Fokvárosba, a második etap rajtjára, ezért Lisszabonnak vette az irányt, ahonnan teherhajó viszi majd tovább az Abu Dhabi hajóját.