Hírblokk

2011.08.22. 17:03

Skandináv nyár, módosuló útvonal.

 

- Az RC44-esek szokásos évi északi állomásukon, Marstrand-ban töltenek pár napot a Sweden Cup keretein belül. Paul Cayard így tudósított a mezőnyverseny közepe táján: szürke, esős nap volt, de fújt a szél, és három futamunk ment le. A 6-9 csomós szél keletről fújt, a part felől, ezért legyezett. A harmadik rajtnál az Artemis ütközött, így kiesett abból a futamból. Mi, akik a Katusha fedélzetén küzdöttünk, szörnyűt mentünk abban az eresztésben. Folyamatosan a rossz oldalt választottuk, végül tizenkettediknek futottunk be.

Ők ekkor a negyedik helyen álltak összetettben, és még két versenynap várt rájuk. Vezetett a No Way Back (21), második volt az Aleph (22), harmadik a Team Aqua (26).

 

 

Közben lett végeredmény: mezőnyverseny, párosverseny.

 

- Az Indiai-óceánon és környékén folyamatosan romló helyzet (gondolunk itt elsősorban a kalózokra) arra kényszerítette a Volvo Ocean Race szervezőit, hogy újragondolják az útvonalat. Ahogy Knut Frostad versenyigazgató elmondta: hihetetlenül nehéz döntés volt. Tengerészeti és biztonsági szakértőkkel is konzultáltunk, és nem adhattak volna egyértelműbb iránymutatást: NE KOCKÁZTASSATOK!

Az eredeti elképzelések szerint a mezőny keresztül haladt volna a kelet-afrikai csatornán, Fokvárosból Abu Dhabi felé, majd onnan a kínai Sanya irányába is. Ehelyett lesz egy egyelőre meg nem nevezett biztonságos kikötő, ahonnan és ahová majd szárazföldön szállítják el a hajókat. Így megmarad a partmenti verseny, amit Abu Dhabi vizeire terveztek. Mivel az egyik induló hajó erősen kötődik ide, meg hát az üzlet is üzlet, nyilván nem akarták kihagyni.

 

(fotó: Dan Ljungsvik)

(forrás: Sail-World)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr83439726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.