Futam nélkül - Audi MedCup

2011.06.21. 18:09

Az utolsó napon legalábbis. Az előrejelzés 17-25 csomós szelet jósolt, de a Misztrál végül erősebben fújt, így azt a maradék egy szem tervezett futamot nem tudták lebonyolítani. TP52 osztályban győztek az újoncok, Soto40-ben az esélyesek.

 

 

Speciel a Container Portugáliában második lett, így nem egészen meglepő az első helyük, de egy elsőszezonos csapattól mindenképpen nagy teljesítmény második versenyükön a dobogó tetejére állni. Az Iberdrola pedig tulajdonképpen címvédést hajtott végre, hiszen ugyanitt tavaly is nyertek.

 

 

Markus Wieser (GER) szkipper-kormányos, Container (GER): Cascais-ban azt mondtuk, dobogón állni nagyszerű lenne. Ugyanígy gondolkodtunk Marseille előtt, így a győzelem kellemes meglepetés. Új csapat vagyunk, most kormányoztam másodszor a hajót, de a csapat mindent megtesz a siker érdekében. Ráadásul a tulajdonosnak (Udo Schütz - iSail) köszönhetően olyan srácokkal vitorlázhatok együtt, akikkel mindig is akartam. Van egy remek taktikusunk (Hamish Pepper, AUS - iSail), van egy Hartwell Jordanunk (ő a nagyvitorla trimmere - iSail), aki hajtja a hajót és van egy jónak tűnő programunk. A túrafutamon hátul kezdtünk, előre kellett verekedni magunkat. A fiúk egy percig sem pihentek, nem adták fel, ennek köszönhetően nyerni tudtunk. Két nap után hatodikak voltunk összetettben, de tudtuk, ha kifogunk egy jó szériát, ott lehetünk az élbolyban. Állandó színvonalat kell hozni, az a kulcsa mindennek, hiszen még nyolc hajó között is meg kell harcolni minden helyért. Gyenge és erős szélben is jók vagyunk, így Cagliari-ban is sikeresek lehetünk. A végén nem volt sok a Quantum Racing és közöttünk, de ötször vertük meg őket zsinórban, ami azt jelenti, hogy jobbak voltunk. Persze amikor elöl megy az ember, akkor legyőzhetetlennek érzi magát, ami plusz töltést ad, így a többieknek nehéz dolguk van, ha meg akarnak verni. Mi az utolsó három napon végig a csúcson voltunk, így a Quantum-nak nem volt egyszerű dolga, ha el akart kapni minket. Minden alkalommal tanulunk valamit, aminek köszönhetően gyorsul a hajónk. Lassan egy szintre kerülünk a Quatum-mal és az Azzurra-val.

 

 

José María Torcida (ESP) szkipper, Iberdrola Team (ESP): elégedettek vagyunk az itt bemutatott vitorlázásunkkal. Szeretünk vízen lenni, ami, azt hiszem, előnyünkre válik ilyen hosszú sorozatok alkalmával. Cagliari-ra nem tervezünk kmoly változtatást, csak az árbocon állítunk egy keveset. Különben pedig folytatjuk a megkezdett munkát.

 

Ed Baird (USA) szkipper, Quantum Racing (USA): csalódottak vagyunk, mert az utolsó napon szerettünk volna még egy esélyt kapni, de az időjárásról nyilván senki nem tehet. A Container végig jól vitorlázott, különösen az utolsó három-négy futamban. Megérdemelten nyertek. Alapvetően komoly előnyre tettünk szert a többi csapattal szemben, és csak tőlük kaptunk ki. Tulajdonképpen ez nem rossz. Aztán Olaszországban megpróbálunk mindenkit magunk mögé utasítani.

 

 

 

 

 

 

 

Végeredmény:

Marseille Trophy
TP52 - 8 futam után

1. Container (GER), 7+3+4+6+2+3+2+1,5= 28,5 pont
2. Quantum Racing (USA), 4+1+1+8+3+4+3+6= 30
3. Audi Azzurra Sailing Team (ITA), 1+7+3+7+5+5+6+3= 37
4. Bribón (ESP), 3+2+6+5+8+1+4+9= 38
5. Synergy Russian Sailing Team (RUS), 2+4+7+2+6+6+5+7,5= 39,5
6. Ràn (SWE), 5+5+2+4+4+2+9 (DSQ)+10,5= 41,5 points
7. Audi Sailing Team Powered by All4One (EUR), 6+6+8+3+7+8+1+4,5= 43,5
8. Gladiator (GBR), 8+8+5+1+1+7+9 (DNF)+12=47

Soto40 - 7 futam után

1. Iberdrola Team (ESP) 3+1+1+2+3+1+3=14
2. Patagonia by Negra (ARG) 4+2+2+4+1+3+1=17
3. Noticia IV (ESP) 5+4+3+1+5+2+2= 22
4. XXII-Marseille (ESP) 1+3+5+3+4+5+5=26
5. Ngoni (GBR) 2+5+4+5+2+4+4=26

 

Az összetett állása (2 helyszínt követően):

TP52

1. Quantum Racing (USA), 19 + 30= 49 pont
2. Container (GER), 31,5 + 28,5= 60
3. Audi Azzurra Sailing Team (ITA), 32,5 + 37= 69,5 
4. Synergy Russian Sailing Team (RUS), 37 + 39,5= 76,5
5. Ràn (SWE), 5+5+2+4+4+2+9 (DSQ) 40,5 + 41,5= 82
6. Bribón (ESP), 47,5 + 38= 85,5 
7. Audi Sailing Team Powered by All4One (GER/FR) 58 + 43,5=101,5
8. Gladiator (GBR), 85,5 + 47= 132,5

Soto40


1. Iberdrola Team (ESP) 13 + 14= 27
2. Patagonia (ARG) 28 + 17= 45
3. Noticia IV (ESP) 25 + 22= 47
4. XXII (ESP) 23 + 26= 49
5. Ngoni (GBR) 33 + 26= 59

 

(fotók: 1, 2, : Stefano Gattini; 3, 6: Nico Martinez 4, 5: Ian Roman)

(forrás: medcup.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr63439709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.