Hódító argentínok

2011.05.17. 11:26

Ma rajtol a portugáliai Cascaisban az Audi Medcup 2011-es szériája. Új hajók, új megoldások sora a megszokott TP 52-es osztályban, de ami talán ennél is érdekesebb, hogy idén mutatkozik be Európában a versenysorozat újonca, az argentín Soto 40-es hajóosztály.

           

         

Az Audi MedCup kisebbik osztályában tavaly ősz óta, amikor a széria a vége felé közeledett, már lehetett tudni, hogy váltás lesz. A tulajdonosok javaslatára a szervezők ejtették a doboz szabály (angolul box rule) szerint épülő, igazából áttörő sikert soha el nem érő GP 42-es osztályt, a jóval olcsóbb one design osztály, az új Soto 40-es javára.


Annyi mint egy TP 52-es riggje


Tervező az argentín Javier Soto Acebal, aki a Soto 40 és a még újabb 30-as osztályhajók tervezése mellett dolgozhatott a mítikus Wally Yachts egyedi tervezésű darabjain is. A 12,3 méter hosszú, 3 méter széles és 2,6 méteres merülésű hajónak 4200 kiló a vízkiszorítása, legjobban, képekről felismerhető tulajdonsága pedig a hajótest konkáv befejezése. A 2008-ban, Argentínában tervezett és az ottani M Boats-nál gyártott hajó egyik legfontosabb támogatója, lobbistája nem más volt, mint a legutóbbi Volvo Ocean Race nyertese, a többszörös olimpiai bajnok sztáros brazil, Torben Grael.

 

 

Grael maga is vett még 2009-ben egy S40-est, potom 250 000 angol fontért (mai áron nagyjából 76 millió forint), amellyel Dél-Amerikában kampányol a hajó népszerűsítéséért.

 

 

A tervező, Javier Soto Acebal gyors hajót álmodott meg, amelyet ugyanakkor nagy élvezet vitorlázni. A hajó tervezésekor és az osztályszabályzat összeállításakor több megszorítást alkalmaztak: a legénység összsúlya pl. nem haladhatja meg a 700 kilót, ráadásul a kormányosok köréből ki vannak tiltva azok, akik America's Cup-, Volvo Ocean Race- vagy olimpiai vitorlázók.

              

             

A relatíve alacsonyabb gyártási költségek miatt mellőzték a karbon használatát a hajótest és a deck építésekor. A hajótulajdonosok azt maguk dönthetik el, hogy bot- vagy körkormányos változatban kérik a hajót, mint ahogy saját maguk dönthetnek a vitorlagyártóról, annak ellenére, hogy a fedélzeten használható vitorlák száma is korlátozott.

Indulók

A tervek szerint a gyártónak a meglévő 3 egység mellé további 5 hajót kellett volna szállítania a most induló verseny előtt Európába, időközben azonban két argentín csapat, amelyeknek indulására számítottak, visszalépett.

           

              

Alább a hajók, amelyekről tudható, hogy rajthoz fognak állni Cascaisban:

  • Iberdrola: első európai csapat, amely vízre tette az új hajót, Cascais előtt valenciai vizeken edzettek.

                 

               

Patagonia, a S40 osztályszövetség elnöke, Norberto Álvarez Vitale hajója (ARG 002), amit azért hoztak át Európába, hogy eladják, az új hajó (ARG024) már gyakorlatilag kész van Argentínában, első versenyére, a Sao Paulo melletti Ilhabela Mitsubishi Cup-ra.

                 

                 

Ngoni, a brit Tony Buckingham hajója.

                

               

Bigamist, a hazai vizeken vitorlázó Pedro Mendonca hajója.

                    

                   

A 'XXII' elnevezésű hajót különböző csapatok viszik majd a Medcup versenyein, ez a hajó a gyártó bemutató darabja, Cascaisban egy egyelőre ismeretlen portugál csapat versenyez majd vele.

                   



              

A teljes S40-es flottáról itt található (majdnem) naprakész információ spanyol nyelven, a hajó osztályelőírása pedig itt olvasható.

 

 

(fotók: Matias Capizzano, Nico Martinez és Jesús Renedo)

(forrás: Audi Medcup, Juanpa Cadario)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr293439694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.