De lehet, hogy a "túléltük" formula sem lenne túlzó. Legalábbis a versenyzők szemszögéből.

Kezdjük a végén: az abszolút elsőként célba éről Wild Oats XI kettes számú navigátora, Adrienne Cahalan így összegezte 2 nap, 7 óra, 37 perc és 20 másodpercnyi, versenyben töltött idejüket: célba érni egy darabban, ráadásul elsőként - ez az egyik legnagyszerűbb győzelmünk.

 

RSHYR_final_005.jpg

 

 

A másik, nagy érdeklődés övezte hajó a Secret Men's Business 3.5 lett, mivel korrigált idő szerint ők nyerték a versenyt, és ezzel elhódították a Tattersall kupát. Geoff Boettcher kormányos csak dicsérni tudta csapatát és (tavaly módosított) 51 lábas hajóját: gyerekként valami ilyesmiről álmodoztam. Csak végig csinálni a versenyt is óriási dolog, de hogy nyerni tudtunk, az a csúcs - legalábbis egy ausztrál vitorlázó számára. A rigg, a fedélzet, a tőkesúly, a kormány és az elektronika a régi, de a test vadonat új. Egy méterrel hosszabb lett végül az eredetinél. Sajnos nem nagyon tudtuk a verseny előtt próbálgatni, mit bír, csak párszor vitorláztunk Sydney és a Hamilton-sziget között. Semmi különös, pláne nem olyan körülmények, mint amik ezúttal jutottak nekünk, ezért is vagyunk kifejezetten büszkék a helytállásunkra. Az idei verseny egy szóban: rázós. Mindenből kaptunk, amiből lehetett: 50 csomós pöff, gyilkos hullámok. Nem tudom, hányan léptek vissza a versenytől, de hogy sokan, az biztos! És, hogy miért csinálom meg újra és újra, még 64 évesen is? A győzelemért. Legalább egy ilyen kell az ember életében. Másrészt sehol nem tapasztalhatok meg olyan bajtársiasságot, mint itt. Már az is, hogy együtt érünk célba, szóban visszaadhatatlan érzés.

 

RSHYR_final_001.jpg

 

RSHYR_final_002.jpg

 

RSHYR_final_003.jpg

 

RSHYR_final_004.jpg

 

RSHYR_final_006.jpg

 

RSHYR_final_007.jpg

 

RSHYR_final_008.jpg

 

RSHYR_final_009.jpg

 

A győztesek

Abszolút:
Wild Oats XI, Robert Oatley (NSW/AUS), Reichel/Pugh 100

IRC Összetett
Secret Mens Business 3.5, Geoff Boettcher (SA/AUS), Reichel/Pugh 51

Kategóriák:
IRC Div 0: Jazz, Chris Bull, (VIC/AUS), Cookson 50
IRC Div 1: Secret Mens Business 3.5, Geoff Boettcher
IRC Div 2: Victoire, Darryl Hodgkinson (NSW/AUS), Beneteau First 45
IRC Div 3: Paca, Philippe Mengual (NSW/AUS), Beneteau First 40
IRC Div 4: Ray White Spirit of Koomooloo, Mike Freebairn (QLD/AUS), S&S 48
PHS Div 1: NSC Mahligai, Murray Owens & Jenny Kings (NSW/AUS), Sydney 46
PHS Div 2: Flying Fish Arctos, Martin Silk (NSW/AUS), McIntyre 55
Sydney 38: Eleni, Tony Levett (NSW/AUS), Sydney 38
ORCi 1: Jazz, Chris Bull            
ORCi 2: Victoire, Darryl Hodgkinson
ORCi 3: Copernicus, Greg Zyner, (NSW/AUS), Radford 12
Túra: OneLife, Alberto Biffignandi, ITA, Amel

 

A kiesők:

Alchemy III - megrongálódott baum
Bacardi - árboctörés
Brindabella - nagyvitorla-szakadás
Exile - kormányhiba
Jazz Player - nagyvitorla-szakadás
Nautical Circle - motorprobléma
Pirelli Celestial - vitorlaszakadás
Salona II - kormányzási nehézségek
Scarlet Runner - vitorlaszakadás
Shamrock - kormányhiba
Shining Sea - kormánytörés
Southern Excellence
Swish - rádióhiba
Two True - motorhiba
Wot Eva - motorhiba
Yuuzoo - orrvitorla-szakadás

 

A méltányos elbírálásban részesülők:

Local Hero - A Bacardi segítségére sietett, 30 perc időjóváírást kapott (RRS 62.1(c))
Dawn Star - megtalált és elsüllyesztett egy mentőszigetet, amit a Titania of Cowes vesztett el, 40 perc időjóváírást kapott (RRS 62.1(c)).

A teljes eredménylista itt olvasható (és osztályokra bontható).

 

(fotók: 1-5: Carlo Borlenghi; 6-9: Daniel Forster)

(forrás: regattanews.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr853439650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása