Az elején türelemjáték, a végén az állóképesség próbája. Röviden ennyi volt az idei verseny. Hosszabban? No, az már egy nehezebb történet...

... nem is biztos,  hogy mi itt az íróasztal mellett ülve szavakba tudjuk önteni. Beszéljen helyettünk Anthony Camilleri. Hogy ő kicsoda? Máltai illetőségű lakos, tizedszer indult a versenyen. Hajója, egy Tango 34-es (BOV Plain Sailing) a legkisebb és legkönnyebb a 72 hajós mezőnyben, ahogy majdnem a legénysége (Gilbert Azzopardi) is - ketten vágtak neki a távnak. Rajtuk kívül még két egység volt ilyen elvetemült, a White Star (egyedi építésű 54 lábas, fedélzetén Diego Tisci és Daniele Chiamenti) valamint az Atame (Fast 42, Beppe Bisotto és Ian Knight).

Tehát a szó Anthony-é: nagyon elégedett vagyok, hogy nyertünk (a kategóriában - iSail), de mindenképpen szót kell ejtenem Beppe Bisotto-ról, az Atame szkipperéről. Óriási harcot vívtunk, sokszor haladtunk fej-fej mellett, de amikor észrevettünk egy hibát a reffrendszerünkben, azonnal felajánlotta, hogy megáll, és segít. Ez a szándék is mutatja, mennyire figyelünk egymásra. A legrosszabb időszak egyébként talán a szerda esténk volt. Addigra már eléggé elfáradtunk, az időjárás pedig rosszra fordult: 40 csomós szél, hat méteres hullámok. Csak a viharfock volt fenn, ez volt a legnehezebb az egész versenyben. Pont az előző nap ellentettje, amikor is spinakkerrel kényelmesen bőszeleztünk 12 csomónyi sebességgel, néha elérve a 18-at is. Elképesztő mindezt kettesben átélni!

Miközben Camilleri-ék küzdöttek, az Atame a következő e-mailt küldte Trapani-ból, ahova menedéket keresve húzódtak be: egyszerűen lehetetlen. Esélytelen, hogy elhaladjunk Favignana mellett. Korábban 10 órát álltunk a szélcsendben, így késve értünk ide, közben megfordult a szél. Délnyugati hetes fújt majdnem szemből, és a továbbiakra is ezt jósolják, Pantelleria felé haladva. Ezek után inkább a megállást választottuk, mielőtt valami kárunk keletkezik.

Azóta egyébként mindenki szépen beért a célba, 13-an adták fel a küzdelmet (köztük az Atame is), ami azt jelenti, hogy 59 hajó teljesítette idén a távot.

Mellékesen essen szó a győztesekről is:

IRC Összetett – Lucky (USA)

IRC 1 – Esimit Europa 2 (SLO)

IRC 2 – Lucky (USA)

IRC 3 – Jaru (MLT)

IRC 4 – Artie (MLT)

ORC Összetett – Jaru (MLT)

ORC 1 – E1 (RUS)

ORC 2 – Varuna (GER)

ORC 3 – Jaru (MLT)
ORC 4 – Three Sisters (CZK)

Négykezes – BOV Plain Sailing (MLT)

A teljes eredménylista itt található.