Idén alig-alig jött össze néhány hajó a MedCup eseményeire, a csapatok részben emiatt tervezik átalakítani az osztályszabályok egy részét, így téve vonzóvá régi és új egységek számára a részvételt.

 

Az már Barcelona-ban eldőlt, hogy alapvető változások lesznek:

- megengedett az orrsudár,

- legénység maximális tömege 720 kg,

- új vitorlahasználati korlátok (1 nagyvitorla, 3 fock, 2 spinakker, 1 viharfock (staysail), 1 szabadon választott vitorla)

- verseny közben külső segítség nem vehető igénybe,

- a szabályok véglegesítés és elfogadás után 2013. decemberéig nem változtathatók.

 

Még megy a tanakodás, hogy a square-top-os nagyvitorlák használatát engedélyezzék-e. Néhány helyszín azonban már most biztosnak tűnik: Capri (ITA), Palma (SP), Porto Cervo (ITA), Valencia (ESP) - további helyszínek szintén megbeszélés tárgyát képezik.

Ami azonban a legkomolyabb változást hozhatja: a Comar - Longitud Zero - Marine Composites hajóépítő műhelyek javaslatot tettek a one-design hajó bevezetésére, ami komoly árelőnyt jelentene a jelenlegi egyedi darabokhoz képest.

Paolo Massarini, a GP42-esek menedzsere: a hajók így még nagyobb teljesítményre lesznek képes, kisebb költségvetés mellett. És reményeink szerint így olyanokat is be tudunk vonni a MedCup eseményeibe, akik jelenleg nem az osztályban versenyeznek.

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr503439600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.