Hírblokk

2010.04.01. 09:32

Változik a VOR útvonala, megvan a 34. AC helyszíne, többtestűek újra az Olimpián, átalakul a Libera osztály. Ha kíváncsi vagy a részletekre, a "tovább" legyen a te klikkelésed helye.

 

- A következő Volvo Ocean Race érinteni fogja a Panama-csatornát, egyúttal három új megállót is beiktatnak, ezek Tokió, Vancouver és az Azori-szigetek egyike, Faial. Knut Frostad versenyigazgató így nyilatkozott: elégedettséggel tölt el, hogy japán és kanadai csapatot üdvözölhetünk az indulók között. Az új egységek szponzorai a Kirin (Japán legnagyobb sörfőzdéje) és a Molson csoport (szintén sörben utaznak, nevük lényegében szinonímája Kanadáénak). A harmadik új helyszín a vitorlázók kérésére került a programba. A helyről korábban mi is írtunk, Beaurigard McTavish szerint "nem is vagy igazi vitorlázó, ha legalább egyszer életedben nem ásítottál egy színeset Peter-nél".

A teljes útvonal: Alicante (ESP), Fokváros (RSA), Abu-Dhabi (UAE), Sanya (CHI), Auckland (NZL), Tokió (JPN), Vancouver (CAN), Itajaí (BRA), Faial (POR), Miami (USA), Lisszabon (POR), Lorient (FRA), Galway (IRL).

 

- Larry Ellison meglehetősen racionális döntést hozott: San Diego, San Francisco, Newport, Cascais, Auckland és Valencia is ajánlkozott helyszín gyanánt, de mivel mindegyikőjüknek nem tudok kedvére tenni, inkább kiszúrok minddel. Ezen városok földrajzi közepe Észak-Amerika, de a kukorica mezőkön még ezek a hajók sem boldogulnak, így az egyetlen megoldás: Chicago.

És mi van a Deed of Gift-tel, amely tengerhez köti a rendezést? Erre is van válasz: a Szent Lőrinc folyó kapcsolatot teremt a Nagy Tavak és az Atlanti-óceán között, így ennek a követelménynek is megfelelünk. Ha bárki jogi úton támadja a helyszínt, csak emlékezzen rá, hogy az SNG-nek sem volt esélye ellenünk.

     

- A BMWO szóvivője érdekes nyilatkozatot tett, egyúttal véget vetett a pletykák terjedésének: igen, van még egy trimaránunk. A kísérletezés fázisában semmiben sem lehettünk biztosak, készen kellett állnunk arra is, hogy tönkremegy a felszerelés, és nincs időnk új hajót építeni. A másodpéldányt ráadásul Európában tároltuk, hogy pár óra alatt Valenciába tudjuk szállítani, ha kell. Most tehát van két teljes értékű gépünk, szerencsére nem kellett sokat gondolkodnunk, mi legyen velük, tanácsadóink szerint ugyanis komoly adójóváírást kaphatunk, ha a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnak adományozzuk őket. Ezáltal megteremtődik annak lehetősége, hogy a többtestűek és a párosversenyzés egyszerre legyen jelen az Olimpián.

Jacques Rogge, a NOB elnöke: túl jó ajánlat volt ahhoz, hogy visszautasítsuk. A hajókat és hozzájuk a támogatást ingyen kapjuk, és csak három új érmet kell legyártatnunk.

         

- A Centomiglia-t 2005-ig uralta a Libera osztály, aztán jött 2006 és a Holmatro Extreme 40-es katamarán, majd 2007-ben és 2008-ban a Tommy Hilfiger (szintén Extreme 40-es). 2009-ben némi elégtételt nyújtott, hogy ismét egytestű állt a dobogó tetejére (Full Pelt). Eljött a visszavágás ideje. Luca Devoti, a ClanDes Team csapatkapitánya azt mondta: lenyűgöznek a szárnyas Moly-ok. A Musto szkiffel közösen sokat dolgoztunk a témában, de ez azért egy kicsit meredek. Ám, ha mégis sikerrel járunk, ideális körülmények között 45-50 csomós sebességet is elérhetünk. Aztán Isten irgalmazzon, ha esetleg felborulunk...

 

(forrás: ScuttleButt)

 

Április elseje: az egyetlen nap az évben, amely szembesít vele, milyenek is vagyunk a másik 364-en.

/Mark Twain/

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr353439524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Belo · http://www.sailing.hu 2010.04.01. 10:00:55

hát majdnem elhittem és kétségbeesetten kerestem a VOR új megállóit :-)

Ismeretlen_121702 2010.04.01. 10:18:14

Annyira naprakészek vagyunk, hogy még ők sem tudják, amit mi már igen.