Aki éjjel elég éber volt, élőben nézhette végig a középdöntő két üres helyéért folyó csatározást. Elárulom: szerintem megérte.

Az első futamban a svéd Artemis és a brit TeamOrigin vívtak vérre menő küzdelmet, tarkítva éles fordulásokkal, bőséges adrenalinfröccsökkel és az óvászászló gyakori lengetésével. Az elején Ben Ainslie brit csapata vezetett, de a futam második felében a svéd hajót irányító Paul Cayard húzott egy merész takkot a forgolódó szélben, ami bejött, így végül 38 másodperccel nyertek.

A második futamban az itáliai Azzurra és a német-francia All4ONE csapott össze. Az Azzurra kormányosa, Francesco Bruni, aki bevallotta, hogy a selejtezők során csapata kritizálta szerintük túlzott óvatosságáért, most megmutatta másik oldalát: agresszív kormányzással tiszta előnnyel rajtolt, az első cirkáló- és bőszeles szakaszban előnyét megőrizte. A végső győzelemhez azonban az is kellett, hogy a leebójánál az All4ONE szerencsétlenül maga alá gyűrje a lehúzott gennakerét. A befutónál az Azzurra 20 másodperccel előzte meg ellenfelét.

Ami nem volt meglepetés: mindkét futamgyőztes a 92-es számú hajóval vitorlázva győzött, amit egyértelműen favorizálnak a kormányosok.

Jöhetnek tehát a középdöntők, ahol mindkét futamban szurkolhatnak az itáliai rajongók, és ahol a mai győzteseknek sem lesz könnyű dolguk: az Azzurra az Emirates Team New Zealand, míg az Artemis a Mascalzone Latino Audi Team ellen kell bizonyítson - és ezúttal úgy, hogy a 92-es hajó az ellenfeleknél lesz.

(Forrás: Louis Vuitton Trophy)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr373439516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.