20 csomós szél, napsütés, a legjobb, amit a Garda csak nyújthat. Három futam zajlott ilyen időjárási körülmények között. Erre mondják, hogy prospektusidő. 

   Az első rajtnál a lee bójánál tolongott a mezőny jó része,  az Organika (Maciej Nawrocki) próbált beférkőzni a többiek közé, a spanyolok pedig felfelé szorították a bolyt.  A Zsűri utóbbit szabálytalannak ítélte, azonnali büntetést kaptak, így utolsóként indultak neki.

  A BMW Oracle Racing hátszélben szinte elsuhant a Team Austria mellett, majd az első öt simán vette a lee bóját. A baj ezek után következett: az Artemis érkezett hatodiknak, mögötte az Organika, ők úgy ítélték meg, hogy beférnek az előttük haladó és a bója közé. Két gond támadt csak: nem fértek be, plusz nem alakítottak ki fedést három hajóhossznyira a jeltől. Bele is szálltak az Artemis farába, az övékébe pedig megérkezett a Team Sea Dubai. Nawrocki kapott három büntetőpontot (kettőt az ütközésért, egyet a károkozásért), az Emirátus csapata pedig négyet. A Zsűri értékelése szerint elkerülhették volna az ütközés, de nem tették, ezért az extra pont.

 

Hátszélben, felhők alatt

 

  A No way back simán vezetett, fogta a mögötte haladókat, nyerte a futamot, mögöttük a BOR és a Team Aqua, akik szinte a halottaikból támadtak fel, a Team Austria pedig befutott negyediknek. Ez eddigi legjobb RC 44-es eredményük, jól mutatja, micsoda fejlődésen mentek keresztül négy hónap alatt.

  Az ebédszünet - és a menetrendszerűen érkező szélváltás - lehetővé tette, hogy az Osztály szerelőcsapata kicserélje a Team Sea Dubai orrát, és az Organika mindkét végét. Mindez könnyű rutin munka volt Paugeréknek, hiszen ezek a részek levehetőek. Más hajók ilyen ütközés után búcsút inthettek volna a további versenyzésnek!

  Délután három fantasztikus futam zajlott, amik után a Team Aqua (1, 5, 2) átvette a vezetést, második a No way back (4, 7, 3), harmadik helyen pedig azonos pontszámmal áll a BOR (8, 3, 4) és az Artemis (5, 1, 1). A befutóknál sokszor csak másodpercek választották el az érkezőket, és szinte mindenkinek jutott egy sikeres pillanat: a Team Sea Dubai két második helyet is szerzett a nap folyamán, a Team Austria pedig, újonc létére, sokszor a mezőny első felében vitorlázott.

 

Libasor - majdnem

 

  Chris Bake, tulajdonos, Team Aqua: pazar napunk volt, nagyon élveztük. Próbáltunk következetesen vitorlázni, ez ma bejött. Szerencsém van, mert Cameron (Appleton - iSail)) nem hagyja, hogy belemenjek kétes szituációkba. Lenyűgözőnek tartom, hogy a délelőtti ütközés után mindenki vízre tudott szállni délután.

 

Mezőnyverseny, előzetes eredmény hat futam után:


(Helyezés, Csapatnév, Kormányos, Eredmények, Pontszám (DHL Trophy dupla pontszám félkövéren)

1) Team Aqua, Chris Bake, 2, 5, 6, 1, 5, 2 - 21 

2) No Way Back, Pieter Heerema, 7, 3, 2, 4, 7, 3 - 26 

3) Artemis, Torbjorn Tornqvist, 1, 9, 10, 5, 1, 1 – 27 

3) BMW ORACLE Racing, Larry Ellison, 6, 2, 4, 8, 3, 4 - 27 

5) Ceeref, Igor Lah, 3, 4, 12, 7, 4, 5 – 35

6) Team Sea Dubai, Yousef Lahej, 5, 1, 18, 2, 2, 6 - 38

7) Team Austria, René Mangold, 8, 6, 8, 6, 8, 10 - 46 

8) Team Organika, Maciej Navrocki, 4, 8, 16, 3, 6, 8 - 48 

9) Islas Canarias Puerto Calero, Daniel Calero, 9, 7, 14, 10, 9, 7 - 56

10) Jelik, Frank Pong, 10, 10, dnf 22, 9, 10, 9 – 70 

 

(forrás: Sail-World)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr413439339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.