8 "flight " maradt erre a napra, így 8:30-ra előrehozták a rajtot. 15-18 csomós szélben zajlott le három futam, míg aztán ebédidőre leállt az Ora. Délután még egy rajtra adódott lehetőség, de végül egy zivatar mindent elmosott, és hiába próbálkozott a Rendezőség, nem lehetett több épkézláb meccset indítani.

 

  Pieter Heerema és Ray Davies (Team No way back) már a rajt előtt megpróbálta érvényesíteni az akaratát, Cameron Appleton (Team Aqua) nem is bírta a nyomást, és korai rajtos lett. Ezek után már hiába adtak bele mindent, esélyük sem volt. Aztán még egy diadal az újonc Frank Pong (Team Jelik) fölött, és máris kialakult a pontegyenlőség az Artemis-szel. A sors fintora, hogy a két csapat végül nem tudott egymás ellen vitorlázni. Megjegyzendő, hogy Davies és Dean Barker az Emirates Team New Zealand AC csapat taktikusa és kormányosa, akik az év nagy részében együtt vitorláznak. Mindketten hangsúlyozták, remek lehetőség ez számukra, hogy egymás ellen versenyezzenek.

  A dobogó harmadik fokára végül Sebastien Col és a Ceeref csapat állhatott fel, öt győzelmük mellé beszereztek egy vereséget is az Artemistől - így lehetett utóbbi az esemény győztese a No way back-kel való pontegyenlőség ellenére. A Ceeref-hez kötődik a két nap második legkisebb különbségű befutója, amikor a Team Islas Canarias Puerto Calero ellen küzdöttek. A spanyolok a rajt előtt begyűjtöttek egy büntetést, Col pedig korai rajtot vett, így a fél futamot a felzárkózással tölthette. A szerencse végül neki kedvezett, ellenfelei a célvonal előtt teljesítették a büntetésvállalást, így közelről nézhették, amint - ha nem is sokkal, de - előttük ér célba. Ha az Aqua megnyeri ezt a meccset, akkor ők is öt ponttal fejezték volna be a regattát, ami jól mutatja, milyen szoros a küzdelem az élen, de a "mi lett volna, ha?" játékot itt sem nagyon szokták játszani.

  Frank Pong újonc létére egyszer meg tudta szorongatni a Sea Team Dubai-t, és bár végül kikapott, látszott, hogy hamarosan igenis ellenfele lesz a legjobbaknak. A hétvége rosszfiúja Karol Jablonski (Organika) lett, ő a Team Aqua ellen négy büntetést is begyűjtött.

Team Organika és BMW Oracle Racing

 

  Ray Davies, kormányos, No way back: Naná, hogy óriási lett volna Deanék ellen versenyezni, de így is nagyon örülünk az eredménynek. Remek dolog, hogy itt kormányozhatok, mert általában taktikusként dolgozom, így pedig megtanulhatom, hogy a kormányosnak tulajdonképpen milyen információkra is van szüksége a döntésekhez. A csapat igen keményen dolgozott, három nappal az esemény kezdete előtt érkeztünk, hogy eddzünk, ezalatt sokat fejlődtünk.

  Karol Jablonski, kormányos, Organika: Két harcos meccsünk volt ma, és egyik sem úgy alakult, ahogy szerettük volna. Egyre nyilvánvalóbb, hogy a színvonal emelkedik, és mind több csapatnak van esélye a végső győzelemre.

  José-Maria Ponce, kormányos, Islas Canarias Puerto Calero: közelebb vagyunk az élmezőnyhöz, mint korábban, a csapat kezdi átlátni, hogyan is működik a párosversenyzés, ami az én életemet is megkönnyíti.

A végeredmény 7 "flight" után:

(Csapatnév, Kormányos, Győzelem / Vereség, Pontszám)

1) Artemis, Dean Barker, 5/0, 5

2) No Way Back, Ray Davies, 5/0, 5

3) Ceeref, Sébastien Col, 5/1, 5

4) Team Aqua, Cameron Appleton 4/2, 4

5) Team Sea Dubai, Markus Wieser, 3/3, 3

6) BMW ORACLE Racing, Larry Ellison, 2/4, 2

7) Puerto Calero Islas Canarias, José Maria Ponce, 2/4, 2

8) Team Organika, Karol Jablonski 2/3 – 1 büntetés, 2

9) Team Jelik, Frank Pong, 0/5, 0

9) Team Austria, Christian Binder, 0/6, 0

 

(forrás: Sail-World)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr93439337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.