Félúton járunk a tavalyi és az idén induló Sydney-Hobart regatta rajtja között. Azt gondolhatnánk, ha részt akarunk venni ezen az egyszerre nagy hagyományokkal rendelkező , ugyanakkor extrém viadalon, viszonylag egyszerűen megy, hiszen van még hat hónapunk. Lehet, hogy érdemes átgondolnunk, hogy mégis inkább a jövő évi versenyen induljunk? Nézzük, hogy a Ragtime nevű Spencer 65-ös hajó skippere, Chris Welsh szerint milyen tennivalóink maradtak!


1. A hajó feleljen meg az I-es kategóriájú biztonsági előírásoknak!
2. Új kabinablakok, mert a régieket túl vékonynak ítéled. Új hullámléc.
3. Új erősszeles, kétszer – 40%-ig – reffelhető nagyvitorla. Új viharvitorla – nem a Transpac-féle „Lite”, hanem igazi, rikító narancssárga.
4. Új, szénszálas 4-es fock. Új, 2,2 unciás 80%-os, az USA-beli sztenderdnek megfelelő spinakker.
5. Új vantnibekötő szemek – a régi 3/8” méretűeket 1/2” méretűekre cserélve.
6. Új sütő, amelyik megfelel az ausztrál gázkészülékekre vonatkozó előírásoknak.
7. 11 EPIRB (speciális hajófedélzeti vészjeladó), ebből 9 új: egy a hajónak, egy-egy a legénység minden tagjának.
8. Két olyan tag a legénységben, aki hivatalosan is nyújthat elsősegélyt, plusz öt olyan, aki rendelkezik az ISAF I-es kategóriájú „Safety at Sea” engedélyével (az USA-beli „Safety at Sea” engedély nem elfogadott).
9. Két olyan tag a legénységben, aki rendelkezik a megfelelő rádiózási engedéllyel.
10. 5 millió dolláros felelősség-biztosítás.
11. Körülbelül 18 ausztrál tengerészeti térkép, nagyjából 500 dollár értékben.
12. A mélységmérő újrakábelezése, és kideríteni, be lehet-e rajta állítani a vízhőfokot (a versenypálya környéki áramlatok különböző hőmérsékletűek).
13. A hajó biztosítását kiterjeszteni, hogy fedezze az Ausztráliában történő versenyzést is.
14. Az Amerikai Hajózási Hivatal (ABS) igazolása a hajó építéséről, továbbá a nemrég történt hajóépítő-műhelybeli látogatásokról.
15. A hajó stabilitását igazoló IMS-dokumentum és a tulajdonos nyilatkozata, hogy az még mindig érvényes.
16. A legénység bemutatása. A versenyre szóló meghívó fénymásolata (elvégre te csak kérelmezted, hogy részt vehess).

És ez még nem minden!

17. Csapatszállás Sydney-ben.
18. Repülőjegyek és minden egyéb logisztika. Bérelt autó Sydney-ben és Hobartban.
19. Csapatszállás Hobartban.
20. A 10 fős legénység felelősségvállalási jognyilatkozata, aláírva, tanúkkal.
21. Hajónapló (log) egy kvalifikációs versenyről.
22. SSB rádiós engedély.
23. 10 hám, 10 kétméteres heveder és legalább három egyméteres heveder.
24. Értesítendő hozzátartozók, telefonszámok, címek. Láthatósági mellény mindenkinek, és a legénység minden tagjának a tömege (hogy lehessen kalkulálni helikopteres mentés esetére).
25. Satcom/Immarsat és Iridium telefonszámok.
26. Több IRC-előversenyen való részvétel igazolása.
27. IRC hendikep-igazolás.
28. Döntés, hogy az 1-es fockot a parton hagyod, mert azért a 82 perc becsült előnyért, amit hozna, nem éri meg elvinni.
29. Új, könnyűszeles 3-as fock arra az esetre, amikor azt kívánod, bárcsak elhoztad volna az 1-est.
30. Új Expedition útvonaltervező szoftver megvásárlása és a vonatkozó továbbképzés San Diego-ban, hogy megértsd, miképp kell bevinni a déli tengerek áramlatait és letölteni a grib fájlokat.
31. Telefonhívások a Ausztrál Vámhatóságnak a várható érkezésetek időpontjáról, és a hajót szállítóknak, hogy továbbítsd azokat az információkat, amiket nem adnak ki, amíg közel nem érnek Ausztráliához.
32. És néha-néha egy kis „igazi” munka is, hogy mindezt ki tudd fizetni.

(forrás: Sailing Anarchy)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr163439317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.