Nyolcadszor rendezték meg a világ talán legkeményebb vitorlás versenyét, nyolcadszor születtek hősök. És egy legenda is...

vg2016-17_d125_00_costa.jpg

Ahogy haladtunk előre az időben, egyre több fáradásos sérülés következett be, ehhez jöttek a véletlenek:

- február 9-én Romain Attanasio (Famille Mary Etamine du Lys) úszó tárggyal ütközött, és eltört a bal oldali svertje: apró rés van a házon, jön be rajta némi víz. Főleg cirkáláskor lesz kellemetlen, de nem akadályozza a folytatást. Most történt velem ilyesmi harmadszor, remélem, nem lesz negyedik alkalom.

- február 10-én a kilencedik helyen haladó Conrad Colmannak (Foresight Natural Energy) kidőlt az árboca. Ő maga sérülés nélkül megúszta a dolgot, de az árbocot és a nagyvitorlát le kellett vágnia, csak a baumot tudta megmenteni. Mindezt 793 tengeri mérföldre Les Sables d'Olonne-tól.

vg2016-17_d125_01_colman.jpg

- február 11-én Eric Bellion (CommeUnSeulHomme) nagyvitorlája és annak sínje sérült, a javítás után sem tudta újra felhúzni a grószt, három reffel indult tovább a cél felé: borzalmas utolsó mérföldek várnak rám, de nem hagyom magam legyőzni.

Aztán elkezdődtek a befutások. A videókban vedd észre, hogy a korábban már befutott szkipperek közül néhányan mindig várják és köszöntik az éppen érkezőt!

- február 13.: Eric Bellion (legjobb újonc) 99 nap, 4 óra, 56 perc. Kilencedik.

vg2016-17_d125_02_liot.jpg

- február 17.: Arnaud Boissiéres (La Mie Câline) 102 nap, 20 óra, 24 perc, 9 másodperc. Tizedik. Ráadásul zsinórban harmadszor teljesítette a VG-t.

vg2016-17_d125_03_blanchet.jpg

- február 18.: Fabrice Amedeo (Newrest-Matmut) 103 nap, 21 óra, 1 perc. Tizenegyedik.

vg2016-17_d125_04_liot.jpg

- február 20.: Alan Roura (La Fabrique) 105 nap, 20 óra, 10 perc, 32 másodperc. Tizenkettedik. Hat nappal huszonnegyedik születésnapja előtt, a mezőny legfiatalabbjaként.

vg2016-17_d125_05_blanchet.jpg

- február 21.: Rich Wilson (Great American IV) 107 nap, 48 perc, 18 másodperc. Tizenharmadik. Hatvanhat évével a mezőny legidősebb tagja. Az útjához kötődő oktatási programmal ötvenöt ország hétszázötvenezer(!) fiatalját érte el.

vg2016-17_d125_06_blanchet.jpg

- február 23.: Didac Costa (One Planet One Ocean) 108 nap, 19 óra, 50 perc, 45 másodperc. Tizennegyedik. Figyeld a tűzoltókat, micsoda műsort csinálnak!

vg2016-17_d125_07_blanchet.jpg

- február 24.: Romain Attanasio 109 nap, 22 óra, 4 perc. Tizenötödik. Ezzel felesége és gyermeke anyja (Samantha Davies - 2008-09-ben ötödik 95 nap, 4 óra, 39 perccel) után ő is teljesítette a kört.

vg2016-17_d125_08_blanchet.jpg

- február 24.: Conrad Colman 110 nap, 1 óra, 58 perc, 41 másodperc. Tizenhatodik. Szükségárboccal, erősen korlátozott napi fejadagokkal, csak megújuló energiát használó hajóval.

vg2016-17_d125_09_paulbessereau.jpg

vg2016-17_d125_10_blanchet.jpg

Felismered a hölgyet, aki 3:53-nál beszélget vele?

- március 2.: Pieter Heerema (No Way Back) 116 nap, 9 óra, 24 perc, 12 másodperc. Tizenhetedik.

vg2016-17_d125_11_liot.jpg

- március 11.: Sébastien Destremau (TechnoFirst-faceOcean) 124 nap, 12 óra, 38 perc, 18 másodperc.  Tizennyolcadik.

vg2016-17_d125_12_blanchet.jpg


J124 : Passage de la ligne d'arrivée de... by VendeeGlobeTV

 

Játékunkat - most már hivatalosan bejelenthetjük - Giraffe becenevű indulók nyerte, aki 26 pontot gyűjtött, mögötte ketten (Nindzsa, Vigyori) értek el 22 pontot, a dobogó harmadik fokára Heci állhat fel (20 pont), ő konkrétan eltalálta Fa Nándor (Spirit of Hungary) nyolcadik helyét.

Ezzel közvetítésünk véget ért, köszönjük a kitartó figyelmet és a YachtClub24.com - hajós nyaralás Horvátorszában valamint a Zhik Magyarország támogatását!

 

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

fotók: Didac Costa; Conrad Colman; Jean-Marie Liot (3,5,12); Olivier Blanchet (4,6-9,11,13); Paul Bessereau

forrás: vendeeglobe.org

A bejegyzés trackback címe:

http://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr1812327279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

isail · http://isail.blog.hu 2017.03.13. 12:34:19

@gigabursch: a "boom" az angol, a "baum" a német verzió. Utóbbit vette át a magyar vitorlás szaknyelv, mi is ezt használjuk.

gigabursch 2017.03.13. 14:42:50

@isail:
Végülis, ha te mondod...

Mindegy. Az apám 25 évet vitorlázott a Balatonon, ebből 12-t repülő hollandin.
Biztos ő volt a tudatlan...

De baumnak a büdös életben nem mondta sem ő, sem az az elég sok ember, aki vele egy környezetben volt.
S azóta se hallottam egy vitorlázótól sem idehaza...

Persze vannak német szavak, mert a krajcolás (hogy fonetikusan írjam), az bizony nem krúzolás, mert az utóbbit azt autókkal teszik az autósok - mármint idehaza...

Belo · http://www.sailing.hu 2017.03.17. 13:34:20

Bevallom keresnem kellett a múltban, hogy a német szaknyelv mellé mikor kezdtek az angol szakszavak... Amikor én kezdtem, akkor még igen csak baum volt a baum és ha fel akartad támasztani, akkor baum gáblival lehetett a feltámasztót illetnem.
Minden esetre én sajnos olyan régen kezdtem, hogy akkor még tényleg nem volt más csak a német szavak... Az Apám meg pláne........