Bár egy éjszaka elválasztotta kettejük befutását, mi a rajttól számoljuk a 24 órákat, így lehetségesek a címben foglaltak. A lényeg azonban nem ez a fajta számolgatás, hanem az, aminek a végén kijön, hogy Armel le Cléac'h (Banque Populaire VIII) majdnem négy napot faragva Francois Gabart (MACIF) 2012-13-as rekord idejéből, január 19-én, 15:37-kor (UTC) átszelte a célvonalat, megnyerve ezzel a 2016-17-es Vendée Globe ragattát. Az új szint 74 nap, 3 óra, 35 perc, 46 másodperc.

vg2016-17_d75_00_liot.jpg

Valóra vált az álmom. Tíz éve azért indultam el, hogy megnyerjem a versenyt, akkor második lettem. Legutóbb ez megismétlődött, a mai azonban egy tökéletes nap. A csapatom elképesztő munkát végzett, ez az ő napjuk is. Alex (Thomson - iSail) miatt rendesen fájt a fejem, keményen megdolgoztatott. Rendszeresen az volt az érzésem, hogy neki minden összejön, nekem meg semmi. Pedig amikor a Horn-fokot elérte, nyolcszáz mérföld előnyöm volt, nem gondoltam volna, hogy onnan feláll, és ilyen nyomást gyakorol rám.

vg2016-17_d75_01_dimitrijvoisin.jpg

vg2016-17_d75_02_olivierblanchet.jpg

vg2016-17_d75_03_curutchet.jpg

Alex Thomson (Hugo Boss) ma (január 20-án) reggel érkezett. 16 órás lemaradásáért főleg a hajnalra legyengülő szelet okolhatjuk, de még így is bőven belül maradt a régi rekordon, 07:37-es befutója 74 nap, 19 óra, 35 perc, 15 másodperces menetidőt jelent: csodálatos érzés itt lenni. Az ember az utolsó pillanatig koncentrál, hiszen bármi történhet a célvonal előtt. Reméltem, hogy megelőzhetem Armelt, de úgy 36 órával a vége előtt tudtam, hogy már nem jöhet össze. Sokat gondolkodtam azon, mi lett volna, ha nem sérül meg a foil-om, de rájöttem, mindegy, mert megsérült, és kész.

vg2016-17_d75_04_curutchet.jpg

vg2016-17_d75_05_liot.jpg

Gratulálok Armelnek, nagyszerűen versenyzett, megérdemeltem győzött. Elégedett és boldog vagyok a második helyezéssel. Várom, hogy alhassak, találkozzak a családommal, aztán visszakapjam az életemet.

vg2016-17_d75_06_liot.jpg

vg2016-17_d75_07_curutchet.jpg

 

Le Cléac'h befutásakor nagyjából az alábbi távok voltak hátra a még versenyben lévő szkippereknek:

- Alex Thomson (Hugo Boss): 101 tengeri mérföld

- Jérémie Beyou (Maitre Coq): 684 tmf

- Yann Eliés (Quéguiner - Leucémie Espoir): 1955 tmf

- Jean Le Cam (Finistère Mer Vent):1971 tmf

- Jean-Pierre Dick (StMichel-Virback): 1975 tmf

- Louis Burton (Bureau Vallée): 3042 tmf

- Fa Nándor (Spirit of Hungary): 4569 tmf

- Éric Bellion (Commeunseulhomme): 5170 tmf

- Conrad Colman (Foresight Natural Energy): 5306 tmf

- Fabrice Amedeo (Newrest - Matmut): 6153 tmf

- Arnaud Boissiéres (La Mie Câline): 6203 tmf

- Alan Roura (La Fabrique): 6337 tmf

- Rich Wilson (Great American IV): 6450 tmf

- Didac Costa (One Planet One Ocean): 7248 tmf

- Romain Attanasio (Famille Mary - Étamine du Lys): 7380 tmf

- Pieter Heerema (No Way Back): 8264 tmf

- Sébastien Destramau (TechoFirst - faceOcean): 9483 tmf

 

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

fotók: Jean-Marie Liot (1,6,7); Dimitrij Voisin; Olivier Blanchet; Vincent Curutchet (4,5,8) / Vendée Globe

forrás: vendeeglobe.org

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr9512140131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása