Az Antigua Sailing Week első versenynapját karanténban töltöttem, így csak eredményekről tudok beszámolni, két harmadik helyet hoztak el a srácok.

Második versenynap

Mára lecsökkent a szél, 10 csomóval indított és 6-ra visszaesett a nap folyamán. A pályákat ennek megfelelően viszonylag rövidre, de sportosra szabták. A J1 fock és az A2 spinakker nem is tudom hányszor cserélt helyet, de meg voltunk futtatva rendesen. Sajnos az első rajtot elszúrtuk, reggelre megváltoztatták a startvonal pozícióját ami a vordeckerhez nem jutott el - benézte a bóját, így hamarabb csúsztunk át rajta. Duda, visszafordul, újra startol és integet messziről a többi hajónak - 4. hely. A csapat nagyon jól csiszolódik össze. Nincs kiabálás, a manőverek simán mennek, mindenki tudja a dolgát és ma sem törtünk el semmit.

Verseny után mindig van egy kis aznapi eredményhirdetés, közben helyi zenekarok játszanak. A mai estén a trini fiúk felcsaptak egy tűzhelyet a mólóra (ne kérdezzétek, honnan van és hova rakják Dingo-n, egy Kerr 37-en) és egy hatalmas kondér curryt főztek, megetettek vagy négy legénységet, minket is, miközben szólt a soca és a calypso. Ez a legjobb az egészben, ez a családias hangulat.

Harmadik versenynap

A szél visszaerősödött 14 csomóra. A mai napra két nyolcas alakú pálya van kitűzve, mindkettőben talán ha két hátszeles hossz. A mai vitorlák megint a közepes fock és a 2-es aszimmetrikus spi.
A mai napon a nagyvitorla kávédarálóján dolgozom, az izmos fiúk sajnos szétcsapták magukat előző este, így kevesebben voltunk (meg kell mondjam minden olajozottabban ment). Holnapra valószínű, hogy szögletes lesz a járásom.

(A figyelmes és éles szemű olvasó az alábbi képen kiszúrhatja magát a tudósítót - iSail)

Az első versenyen nagyon jól rajtoltunk, és azt vettük észre, hogy a Gladiator és a Tonnere mögöttünk vannak! Vagy 20 percen át vezettünk, a Gladiator előtt még fordultunk is. Aztán összekapták magukat persze, de az a húsz perc gyönyörű volt! A hátszeles szakaszon nagyon egyben van a trimmelés, csak úgy szállunk a hullámokon, 18 csomóval is. 3. hely lett, meg óriási csujjogatás. A második versenyen valahogy nem tudtuk hozni a sebességet széllel szemben, a hátszeles hosszon behoztunk legalább 3 perc hátrányt, de mivel az előnyszámadásos rendszerben adunk két percet a mögöttünk levő hajónak, 30 másodperccel így is rövidek voltunk - csak 4. hely.

Ezen az estén volt a nagy koncert, tele volt az egész Nelson Dockyard, mindenki ismerkedik, beszélget, vibrál a levegő, mindenki szemében ugyanaz a lelkesedés, a tűz, mindegy ki kicsoda, most mindannyian vitorlázók vagyunk.

És még mindig van tovább, hamarosan jön a befejező rész!

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…