Vlagyimir Prosikin és csapata 2011-ben csatlakozott az osztályhoz, most kóstolhatták meg először a győzelem ízét, míg az Aqua... nos, ők hozták megszokott formájukat.

  

RC44Oman_2014_006.jpg

    

Az öt állomásból álló sorozat befejező epizódjára november 19-23. között került sor Ománban. Előzetesen senki sem lehetett nyugodt, hiszen mind a páros-, mind a mezőnyversenyben nyílt volt a küzdelem az összetett első helyért - és mindkettőre volt három-három pályázó (párosverseny: Aqua, Synergy, Nika; mezőnyverseny: Aqua, Peninsula Petroleum és a világbajnok Bronenosec). Az izgalmat fokozta, hogy az Ománban kapott pontok nem voltak kiejthetők a végeredmény számításakor.

  

RC44Oman_2014_012.jpg

   

Ahogy azt megszokhattuk, szerdán párosversennyel kezdtek a csapatok, ami könnyítette a dolgukat, az a 5-7 csomós szélnek köszönhető sima víz, ami nehezítette azok a 30 fokos szélfordulók voltak. A végeredmény igazából a második flight során eldőlt, amikor az Aqua-Synergy párharc során az Aqua korán lépett be a rajtterületre, és azonnal büntetést kapott. A figyelmetlenségnek oka lehetett, hogy Chris Bake tulajdonos-kormányos csak pár órával korábban érkezett a helyszínre - ennek ellenére vállalta az irányítást, pedig a szabályok a párosversenyen megengedik, hogy ne a tulajdonos álljon a keréknél. A Synergy ebben a futamban győzött, aztán a többiben is, visszahódítva ezzel tavaly (épp az Aqua felé) elveszített címüket.

  

RC44Oman_2014_010.jpg

     

Harmadik lett a Team Nika, akik annyira rákaptak a sikerre, hogy a csütörtökön kezdődő mezőnyversenyben az első három futam során mindössze hat pontot gyűjtöttek (3,1,2). Pedig komoly ellenfél azért akadt bőven: az első futamot a Charisma (MON) nyerte, taktikusa Tom Slingsby (hopp egy AC-győztes), míg a záró menetben a Nika az utolsó halzolásnál épp csak lecsúszott a dobogó tetejéről, a PP verte meg őket - akik szitén elég menők az osztályban. A Katusha kormányosa, Robert Filimonov élete tizenharmadik vitorlás napját töltötte, a csapat célkitűzése egyszerű volt: kevesebb pontot gyűjteni, mint ahány napot Robert valaha vitorlázott - tizenkettővel zártak.

  

RC44Oman_2014_008.jpg

   

Terry Hutchinson, taktikus, Team Nika: Vlagyimir (Prosikin, a tulajdonos - iSail) keményen dolgozik a fedélzeten, végig nagyon koncentrál. Szerintem sokban hasonlítunk, ami sokszor megkönnyíti a dolgokat - néha azonban összeütközésbe kerülünk miatta. De mindketten a lehető legjobb eredmény elérésére törekszünk, így pedig jól lehet együtt működni.

 

RC44Oman_2014_011.jpg

        

    

Ha az osztályban bárkit a siker receptjéről kérdeznek, az a kemény munkát és az egyenletesen jó teljesítményt említi (ne feledjük, az RC44-es versenyeken a futamok eredményei közül nem ejthető ki a legrosszabb - iSail). Utóbbi volt az, ami senkinek sem jött össze pénteken: legalább egyszer mindenki végzett a mezőny második felében. Az Aqua 11, míg a Nika és a Charisma 12 pontot gyűjtött. Az előző napihoz hasonló körülmények (7-11 csomós szél észak-északkeletről, hullámmentes víz) között zajló futamokban egyrészt a szélfordulók miatt senki semmilyen pozícióban nem érezhette magát biztonságban, másrészt olyan sűrű volt a mezőny, hogy a legkisebb hibának is súlyos következményei lettek. Általában amelyik három csapat elöl volt a kreuzbójánál, ellépett a többiektől, és egymásra figyelt, hátrébb pedig maradt a daráló. Az utolsó futamban mindenki a rajthajónál akart indulni - kivéve az Aqua. Cameron Appleton, taktikus: úgy éreztük, hogy a bal oldalon több szél van. A rajtnál kicsit ellengett jobbra, akkor egy kicsit elbizonytalanodtunk, hogy nekünk van-e igazunk vagy a többieknek, de mindent feltettünk egy lapra, kitartottunk, bejött. Ha pedig az ember egyszer elöl van, és lekeresztezi a mezőnyt, onnantól egyszerű a dolga.

            

  

RC44Oman_2014_003.jpg

  

Szombaton 7 csomóról folyamatosan frissülő északnyugati szél várta a tíz hajót, a Nika nyert egy újabb futamot, ezzel növelte előnyét, az Aqua fogta a második helyet, nyakukban pedig a Charisma lihegett. Az első futamban a Peninsula Petroleum húzott balra, elsőként fordult a kreuzbójánál, amikor a szél is ellengett, lóversennyé változtatva a menetet, de az Aqua így is meg tudta előzni a második Nika-t. A szoros versenynek meglettek az áldozatai is: a terelőbójánál a Bronenosec nem adott helyet az artemis Racing-nek és az Gazprom Youth-nak, aminek eredménye egy három hajós ütközés lett.

    

RC44Oman_2014_004.jpg

    

Az Artemis orrát két futam között lecserélték, de a Gazprom Youth segge olyan komolyan rongálódott, hogy lőttek a napjuknak, a Bronenosec két pontos büntetést kapott. Az Aqua és a Katusha pontazonossággal állt a második helyen. A harmadik futamra 14 csomós lett a szél, az Aqua rajt-cél győzelemmel hozta a menetet, mögöttük Bronenosec, Nika volt a sorrend. Vlagyimir Prosikin, tulajdonos, Team Nika: életem legjobb futama volt. Keményen dolgoztunk, hogy felálljunk a padlóról, meglett a gyümölcse. Ekkor összetettben kilenc ponttal álltak az Aqua előtt, akik mögött néggyel jött a Charisma. A második és az ötödik között mindössze nyolc pont volt a különbség.

           

  

RC44Oman_2014_009.jpg

  

A záró napon az első futamban az Aqua azonnal korai rajtos lett, végül kilencediknek futottak be, nyert a Bronenosec, mögöttük Synergy, PP, Nika. A második menet a Charisma-é lett (harmadik futamgyőzelem), az Aqua ötödikként futott be, amivel a harmadik helyre estek vissza, ami a Nika harmadik helyével együtt azt is jelentette, hogy Vlagyimir Prosikinék egy futammal a vége előtt már zsebükben tudhatták az ománi aranyat. A Charisma mögött az Aqua-Artemis páros állt, mindössze négy ponttal lemaradva. Az utolsó futamban Aqua második, Artemis harmadik, Charisma hetedik, amivel végül harmadikként végeztek, a második hely Chris Bake-ékhez került.

  

RC44Oman_2014_002.jpg

   

Vlagyimir Prosikin: hosszú út volt, de nagyon akartuk a sikert, és végre elértük. Valahogy minden jól ment, a taktika, a rajtok, a manőverek, a hajóvezetés. Élveztük ezt a pár napot, eredetileg úgy terveztük, hogy végig a mezőny első felében maradunk, csak egyszer estünk hátra.

A Team Aqua 2007-es indulása óta negyedszer nyerte meg az összetett versenyt, Chris Bake megengedett magának némi öniróniát: úgy látszik, szeretjük megnehezíteni a saját dolgunkat! Csak az utolsó futamban alakult ki a végeredmény, ami jól mutatja, milyen szoros a verseny. Foggal-körömmel kellett küzdenünk, hogy játékban maradjunk. Így pláne jó érzés nyerni.

   

     

RC44Oman_2014_001.jpg

  

Végeredmény:

     RC44Oman_2014_fleetresult.jpg

  

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

A jövő évi versenynaptár:

március 25-29.  RC44 Valletta Cup, Málta

június 17-21. Audi Porto Cervo Cup, Olaszország

július 28. – augusztus 1. RC44 Marstrand Cup, Svédország

szeptember 30. – október 4. – RC44 világbajnokság, Cascais, Portugália

november 25-29. RC44 Virgin Gorda Cup, Brit Virgin-szigetek

    

RC44Oman_2014_007.jpg

  

fotók: Martinez Studio

forrás: rc44.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr816931493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása