Maxi Yacht Rolex Cup 2013
2013.09.08. 21:22
Az idén huszonnegyedik alkalommal rendezett eseményen hat versenyző osztály vett részt: Mini Maxi (13 induló), Wally (7), Maxi Racing/Cruising (4), Maxi Racing (4), Supermaxi (5 nevező, 4 induló) és végül, de semmiképp sem utolsó sorban, a hab a tortán, a J Osztály (4 nevező, 3 induló - a Shamrock V maradt távol). Ráadásul a legnépesebb brigádban világbajnokot is hirdettek az öt nap versenyzés végén. Először - ahogy azt komoly regattákon szokás - felmérés.
Az első napon (szeptember 2.) túrafutam volt a penzum, mely kinek 25, kinek 17 mérföld teljesítését jelentette. A 7-8 csomós szélben, azért eltartott egy darabig a menet.
Második nap (szeptember 3.): megint nem túl acélos (6-8 csomós) szél, melyben a Mini Maxi és Wally osztályokban kreuz-hátszél pályán, míg a többi hajónak 25 mérföldes túrafutamon kellett bizonyítania. Tom Dodson, a Velsheda taktikusa a J Osztályról beszélt, de amit mondott, valószínűleg mindenkire jellemző volt ebben a pár napban: a hajók erősek, nehezek és lassan reagálnak. Egy-egy manővert percekkel korábban meg kell tervezni és nincs lehetőség az utolsó pillanatban módosítani az elképzeléseken. Szeretjük a szoros versenyeket, közben azonban szem előtt kell tartanunk, mennyire értékesek ezek a járművek. De persze azért nem bánunk velük kesztyűs kézzel, ahol helyet látunk, oda betesszük az orrukat.
Szeptember 4-én pihenőnapot tartott a mezőny, hogy aztán a harmadik versenynapon (szeptember 5.) még nagyobb lendülettel vesse magát a küzdelembe az előző napokhoz képest igencsak friss szélben.
Ejtett kreuz J Osztályú jachttal (történetesen a Velsheda-val) - kicsit vizes:
Szolgálati közlemény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És ott van még Twitter oldalunk is...
Aerodinamikai szakértők nézői pozícióban:
Steve Hayles, navigátor, RÁN 2: szörnyű napunk volt, talán minden idők legrosszabbika. Akármibe fogtunk, elrontottuk.
Negyedik nap (szeptember 6.): túrafutam mindekinek - lenyűgöző környezetben.
Ötödik nap (szeptember 7.): csak a Mini Maxik pályáztak, mindenki más túrafutamon bizonyított. A RÁN 2 első és második helyet ment (az előző napi túrán is nyertek), amivel annyira feledtették a két nappal korábbi kudarcot, hogy 2010 és 2011 után ismét világbajnokok lettek. Niklas Zennström, tulajdonos-kormányos: ennek a hajónak ez volt az utolsó versenye (jövőre újat rakunk vízre), ezért különleges a győzelmünk - a csúcson hagyjuk abba a közös életünket.
A Supermaxik között a Nilaya már tegnap bebiztosította zsinórban harmadik győzelmét ezen a regattán. Alant pedig Jean Charles Decaux, a J-ONE tulajdonosa örül a Wally osztályban elért első helynek - és azt gyanítjuk, az egész eseményt is minősíti...
Komplett eredménylista osztályonkét.
(fotók: Carlo Borlenghi)
(forrás: regattanews.com)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: világbajnokság vitorlázás Porto Cervo Carlo Borlenghi Niklas Zennström RÁN J Class Wally Velsheda Nilaya J-ONE
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.