Hírblokk

2013.05.02. 13:17

 Városok szerint Trapani, illetve Hythe.

   

RC44_Trapani_2013_matchrace_01.jpg  

 - Új helyszínként jelent meg az RC44-es Osztály éves sorozatában a szicíliai város, Omán után tehát megint ismeretlen vizeken hajózik a mezőny. A szokásoknak megfelelően szerdán párosverseny-futamok zajlottak, szám szerint 6 "flight" ment le, mielőtt a Rendezőség végleg feladta volna a küzdelmet a gyenge széllel. Érdekesség, hogy bár az Osztályelőírás szerint ilyenkor irányíthatja a hajót profi, mégis egyre több tulajdonos dönt úgy, maga veszi kézbe a kormánykereket. A napi küzdelmekből mindhat futamukat nyerő Katusha nem ilyen, ott a friss igazolás Andy Horton taktikus dirigálta a legénységet: kicsit ideges vagyok emiatt a trend miatt. Ha bármelyik tulajdonostól kikapok, azt mindig az orrom alá fogják dörgölni. De ettől függetlenül azt gondolom, ez az elképzelhető legjobb gyakorlás számukra. Szintén újonc a mezőnyben Ian Williams, négyszeres párosverseny-világbajnok, ő az Aegir Racing-nél segít be: a szélfordulók miatt nehéz volt jól szerepelni ma, ugyanakkor örömmel látom, hogy egyre több tulajdonos vállalja be a kormányzást a párosversenyben. Sőt, alkalom adtán megverik a profikat, ami azért nem meglepő, mert ha a csapat jól kezeli a hajót, azzal előnybe kerül.

   

RC44_Trapani_2013_matchrace_02.jpg  

            

 - A tervek szerint júliusban kerül vízre az első VO65-ös, mostanra a felső és alsó héjat összeillesztették a Green Marine-nál, jelenleg a szerelvényezés zajlik.

 James Dadd, projektmenedzser, VO65 Osztály: a belső szerkezet kész, a decket a helyére lamináltuk, a másodlagos kötéseket elkészítettük. Hetente egyszer-kétszer 65 fokra melegítjük a formát, hogy az előre impregnált karbont megsüssük. Már a kettes számú deck is megérkezett, a test a napokban hagyja el az olasz Persico városát. A hármas testet most laminálják, annak a deckje már kijött a sablonból a Multiplast-nál (Franciaország). Az első rudazatok úton vannak Új-Zélandról, az első tőkesúly hamarosan érkezik. Az első hajó svertjeit a második hajóval együtt szállítják, a kormánylapokat itt készítjük.

  

VO65_hullconstruction_0502_01.JPG           

 Connel Daino, építésvezető, Green Marine: két szakembergárda dolgozik egyszerre, az építők és a laminálók - ez összesen tizennyolc fő. Nekem kell összehangolnom a munkájukat, hogy ne zavarják egymást. A legfontosabb, hogy a hajók teljesen egyformák legyenek, ez az egész projekt lelke. Mindent ellenőrzünk, újra ellenőrzünk, aztán még egyszer ellenőrzünk.

  

VO65_hullconstruction_0502_02.JPG

       

 (fotók: 1,2: Martinez Studio; 3,4: Volvo Ocean Race)

 (forrás: vsail.info)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr205261968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása