Ha minden nap nem is, de azért sűrűn vannak érdekességek a versenyen, nem csak négy-öt naponta, amilyen sűrűséggel mi megjelentetjük a témába vágó cikkeinket. Sajnos nem áll módunkban ennél rendszeresebben beszámolni az eseményekről, ezt nézzétek el nekünk. Némi késéssel ugyan, de nézzük, mik estek mostanában.

 

bubi-lampe-frontale-r-644-0.jpg

 

 Armel Le Cléac'h legutóbb épp átvette a vezetést, ám ez egyrészt pünködi királyságnak bizonyult, másrészt nem igazán van jelentősége, mert rendszeresen egymástól 10-20 mérföldre haladnak Francois Gabart-ral (MACIF), ez a távolság pedig elhanyagolható a teljes pályahosszhoz képest - de még meglátjuk!

 Jean Le Cam (SynerCiel) szállította a következő hírt, ugyanis az éjszakában előadott egy komoly fékezést: életem ütközése volt, 20 csomóról lényegében állóra. Viharos volt a tenger, 6 méteres hullámokkal, 40-45 csomós széllel. Az egyik hullám tetejéről szépen leestünk az aljára. Ahogy támaszkodtam rajta, lenyaklott a navigációs asztal széke és nekiestem az egyik merevítőnek. Szerencsére semmi sem tört el, de fáj a térdem, a kezem és a hátam, a fejemet is beütöttem. Lefeküdtem, hogy kicsit pihenjek és kiheverjem a sokkot, mert voltak már ütközéseim, de ilyet még sosem éltam át! A kormánylap valószínűleg kint volt a vízből, viszont semmi sem ömlött szét, csak én meg a székem mozogtunk fel-alá. Ami az időjárást illeti, az alacsony nyomású zóna észak felé távolodik, gyengül a szél és a hullámzás is. Az elmúlt két nap nem volt méznyalás, így a legkisebb javulást is értékelni kell. Örömmel konstatáltam, hogy távolodom Mike-tól (Golding - iSail), helyette végre figyelhetek a következő kapura.

 Kedden (07:08 UTC) Le Cléach'h és Gabart elérte a keleti hosszúság 146 fok 55 percet, ezzel átlépték a Csendes-óceán hivatalosnak tekintett nyugati határát. Gabart: máris itt vagyunk? Szuper, újabb óceán kipipálva. Még megkerüljük a Horn-fokot, aztán nyomás haza!

 Bertrand De Broc (Votre Nom Autour du Monde) két problémával is küzd: fáj a könyöke (ez a kisebb) és lukas a hajója (ez a nagyobb). Az orrban kiszakadt az egyik korlátoszlop, elmondása szerint komoly a baj, menetben nem javítható, horgonyzáshoz keres megfelelő helyet - valószínűleg az Auckland-sziget lesz a megálló.

 A nap nagykérdése volt, hogy Jean-Pierre Dick (Virbac Paprec 3) mitől lassult le. 25 csomós szélben 9,7 csomós átlagsebességet produkált, ami finoman szólva is nagyon gyenge teljesítmény. A rejtély megoldására szerdáig kellett várni, ekkor derült ki, hogy emberünknek fel kellett másznia az árbocra, mivel a viharfock (staysail) és a kis genakker rögzítési pontja eltört, így ezeket a vitorlákat napok óta nem tudta használni. Azóta arra várt, hogy kicsit enyhébbé váljon az időjárás, mert 20 méter magasra kellett másznia az alkatrész cseréjéhez: amikor enyhült az idő, bőszélbe állítottam a hajót, hogy 10 csomó környékére lassuljon. Mászás közben jobbra-balra rázkódtam, nem volt komfortos érzés - viszont megoldottam a problémát. Szerencsém volt, mert errefelé ritkán adódik lehetőség efféle mutatványokra. A hajó most újra száz százalékos, ami a verseny hátralévő részére nézve fontos hír.

 Szerdán Alex Thomson-nal (Hugo Boss) babrált ki az elektonika, amikor 25 csomós szélben az automata kormány halzolásra kényszerítette a hajót: az ágyamban feküdtem, amikor történt. A kis világom egy pillanat alatt a feje tetejére állt, nem volt épp kellemes. Éreztem, hogy baj lesz, már ugrottam is kifelé, de nem jutottam el a kormányig, csak a feljáróig, és már feküdtünk is. Eltartott egy darabig, amíg visszaállítottam és irányba fordítottam a hajót. Ellenőriztem mindent, úgy fest, sérülés nélkül megúsztam. A nagyobb baj, hogy nem tudom használni az ép hidrogenerátoromat, a körülmények kockázatossá teszik a kísérletezést, ezért továbbra is energiatakarékos üzemmódban nyomom. Folyamatosan agyalunk, hogyan lehetne megszerelni a másikat, de ha ki is találunk valamit, akkor sem tudok egyből nekilátni. Úgyhogy se számítógép, se telefon.

 (A múltkor belinkeltük a magyarázó videót, abban gondosan elhallgatták, mennyi üzemananygot vitt magával Alex az útra a "szokásos" korülbelül 300 liter helyett. Csak tippelni tudunk, de gyanús, hogy kevesebb, mint a felét. Valahol 130 kiter környékén lehetett induláskor - iSail)

  


Day 39 highlights - Tuesday, December 18, 2012 by VendeeGlobeTV

 

 Szerda, Jean-Pierre Dick: nagyjából féltávnál vagyok. Már eddig is hosszú verseny volt, de legalább gyors. Repül az idő, hiszen máris Új-Zénadnál járunk. A rajt óta alig akadt nyugodt pillanatom, tíz oldalt olvastam az egyik könyvemből, néha hallgattam egy kis zenét, de ennyi. Viszont keményen dolgozom, hogy utolérjem az élen haladó párost. A hajóm itt épült Új-Zélandon, most megyek vele harmadszor a Csendes-óceánra.

 


Day 40 highlights - Wednesday, December 19, 2012 by VendeeGlobeTV

 

 Csütörtökön nyilvánosságra hozták annak a vizsgálatnak az eredményét, amelyik a Safran balestének körülményeit volt hivatott kideríteni. Az ütközést, mint kiváltó okot, kizárták, és meglehetősen prózai okra vezették vissza a dolgot. Az építőkből és tervezőkből álló bizottság arra jutott, hogy a fém penge egyszerűen elfáradt a hullámokkal való ütközésektől. Vagyis megártott nekik a 2011-es Transat Jacques Vabre, valamit a 2012-es Round Britain Race és a VG-re való edzés.

 Eddigre még tovább nőtt a vezetők előnye, miközben az Auckland-szigetet hagyták el, lényegében kézenfogva. A ködben látták egymást, La Cléac'h próbálta VHF-en keresztül felvenni a kapcsolatot ellefelével, de az nem válaszolt "nem haragszom rá, de egyik szemem folyamatosan rajta".

 A PRB pedig 14 napos atlanti átkelést követően megérkezett Port La Foret-be, ahol az ünnepek alatt áll, majd január 15-én daruzzák ki, és kezdik meg rajta a javításokat.

 Dominique Wavre (Mirabaud): itt ülök az iPad-del a kezemben, és tanakodom, mi lesz. Erősödik a szél, de vajon kitart-e? Reagáljak most vagy ráér még? Az érzékeink és a figyelmünk ilyen bizonytalan körülmények között még élesebbek. Bármibe fogunk, biztosnak kell lennünk benne, mert a felesleges manőverek túl sok energiát vonnak el.

 


Day 41 highlights - Thursday, December 20, 2012 by VendeeGlobeTV

 

 Péntek, Mike Golding (Gamesa): a körülmények már megint elég változatosak. Az elmúlt egy órában volt 28 és 12 csomós szél is, mindez hátulról. Mehetek bármerre. Viszont valószínűleg az EC-modellre hallgatok majd a döntésnél, mert a GFS szerint most épp 35 csomós szél fúj itt nálam. Hogy őszinte legyek, fogalmam sincs, mit lát Jean (Le Cam - iSail). De lehet, hogy ezt csak a 150-160 mérföld különbség teszi.

 Bernard Stamm (Cheminés Poujoulat): kicsit kifulladtam, mert épp reffeltem, és mivel a csörlőm talapzata el van törve, hát kimerítő perceken vagyok túl. Amíg nem tudok nekilátni a javításának, addig a hidrogenerátorra koncentrálok. A helyzet egyébként 90%-ban okés, 10%-ban idegesítő. Bár ez nagyban függ az eseményektől. Amikor a frissen szerelt hidrogenerátor 10 perc működés után újra elromlott, akkor 100%-ban ideges voltam. De legalább "az angol" (ez Alex Thomson-ra utal - iSail) mögöttem van! :-)

 


Day 42 highlights - Friday, December 21, 2012 by VendeeGlobeTV

 

 Most éppen:

Clipboard02.jpg 

 Folyamatosan frissülő galéria itt.

 (fotók: 1: Javier Sansó; 2: Alessandro di Benedetto)

 (forrás: vendeeglobe.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr874977160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása