Kiszálló - Mini Transat

2011.10.25. 17:25

Sajnos nem jószántából: Mathieu Claveau hajója víz alatti tárggyal ütközött, aminek következtében a test is súlyosan megsérült és süllyedni kezdett.

 

A vész mértékének felmérését követően a francia vitorlázó azonnal megkezdte az ilyenkor szokásos procedúrát: megnyomta a piros gombot vészvillogóján, majd aktiválta műholdas jeladóját. Mentéséhez egy teherszállító hajót irányítottak felé (45 mérföldre volt ekkor tőle), valamint a verseny kísérője, az Edulis is megindult, hogy segítsen. Az egész folyamat az MRCC (tengeri Mentéseket Koordináló Központ) szakmai felügyelete mellett zajlott, és egy korábban kidolgozott módszernek megfelelően a következőképp történt: a teherhajó a süllyedő vitorlás szél felőli oldalára állt, hogy némiképp elfogja a szelet és a hullámokat, az Edulis pedig fedélzetére vette az ekkor már a mentőtutajában ülő Mathieu-t, akinél ott volt előkészített mentődoboza. Bahia-ba a kísérőszemélyzettel együtt fog megérkezni.

Saját szavaival ekképpen írta le az este történéseit: 10 csomós szélben haladtam, amikor egy nagy lökés ébresztett álmomból. Állítottam a vitorlákon, aztán benéztem a hajóba, és láttam, hogy a konyhapult alatt jön befelé a víz. Ahogy matattam bent, éreztem, amint a test szilánkosra szétrobbant anyaga akadt a kezembe. Valószínűleg valami fémtárgyat találhattam el. A hajó egy óra alatt megtelt vízzel. Persze megpróbáltam kimerni, de hamar rájöttem, hogy esélyem sincs. Az akkumulátoraim kb. 30 perccel az Edulis érkezése előtt mondták fel a szolgálatot. Meglepett, milyen gyorsan odaért mindenki. Már fel voltam készülve, hogy egy-két napig hánykolódom. Minden rendben, kösz.

 

(Azóta Scott Cavanough-nak is el kellett hagynia hajóját, részletek később).

 

(forrás: ScuttleButt)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr693439733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása