Vitorlát bontott a Les Voiles de Saint-Tropez 2010
2010.09.28. 16:43
Ahogy az eposzi konvenciók megkövetelik: minden jó, ha a vége jó. A nyári mediterrán jachtszezon fináléjának egyik leglátványosabb akkordja mindenképpen ez a különleges, a Rolex regatták sorozatába tartozó verseny.
Mitől különleges? Lehetne a környezet, Saint-Tropez régi kikötője, ami már önmagában sem gyenge, a verseny több mint negyedszázados története, a versenyre összegyűlt közel 300 jacht. Az igazi aduász mégiscsak az, hogy ezen a regattán elsősorban hagyományos, klasszikus vitorlásjachtok indulnak.
A Hagyományos osztály ma kezdett versenyezni, ám "kénytelenek" osztozni a komoly "modern maxikkal", köztük a Judel Vrolijk 72-lábas Rán-nal (ami egyenesen a Maxi Yacht Rolex Kupáról érkezett Porto Cervo-ból, ahol történetesen éppen nyert), a Wally-osztályba tartozó 44-méteres csöppséggel, a Tripp-tervezésű Esense-szel, és a Tofinou-osztállyal, aminek legtöbb darabja alulméretes a maga 9,5 méteres hosszával, de a szép számú helyi flotta befogadásra került, és igyekszik birokra kelni a behemótokkal.
Magáért a Rolex Trófeáért azonban csak a Hagyományos osztály 16 méter feletti hajói indulhatnak: idén ötvenen teljesítették ezt a feltételt. A győztes hajó szkippere amúgy a cím mellé kap egy Rolex Submariner órát is. Passzolni fog a jachtokhoz.
Nézzük például egy új jelöltet! Idén indul a fent látható, 25 méteres cutter-vitorlázatú Hallowe’en, amit a híres skót tervező, William Fife III tervezett. Az ő rajzasztaláról számos akkori jachtcsoda került ki a XIX. és XX. század fordulóján és a XX. század első évtizedeiben. A Hallowe’en-t 1926-ban bocsátották vízre, a sikeres 15 méteres osztály (amelyhez a Tuiga és a Lady Ann is tartozott) cirkáló verziójaként. Eredeti riggjével a Hallowe’en akkor és most is komoly vitorlásnak számított és számít: fiatalon időrekorddal nyerte meg a Fastnet versenyét.
A versenyen 2006 óta adják át a Rolex Trófeát. Akkor a 25 méteres Marconi-vitorlázatú szkúner, a So Fong nyert, amit a Sparkman & Stephens tervezett és ami 1937-ben épült Hong Kongban. 2007-ben a szintén 25 méteres yawl, az 1951-es építésű Agneta nyert könnyen felismerhető mahagóni testével.
Komoly esélyesként és kétszeres címvédőként (2008 és 2009) áll rajthoz a Herreshoff-tervezésű NY 40-es osztályú Rowdy. Az osztály onnan kapta nevét, hogy a tervet a New York Yacht Club rendelte meg, a hajók a vízvonalon 40 láb hosszúak. A valaha épült 14 hajóból a Rowdy az egyik fennmaradt példány.
Izgalmas és - a tegnapi képeken láthatóan - kifejezetten látványos versenynek ígérkezik!
Bővebb infoért klikkide!
(Fotó: Rolex/Kurt Arrigo és Carlo Borlenghi)
Szerző: Navigator
Szólj hozzá!
Címkék: verseny fénykép vitorlázás 2010 regatta Carlo Borlenghi RÁN Rolex Wally Kurt Arrigo Judel Vrolijk Les Voiles de Saint Tropez Rowdy So Fong Tuiga Lady Ann
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.