Richard Branson-ról legutóbb akkor hallhattunk sokat, amikor 2008-ban Virgin Money nevű hajójával kísérletet tett, hogy megdöntse az Atlanti-óceán átkelésének rekordját. Akkor a 6 nap, 17 óra, 52 perc és 39 másodperces időeredménynek nem jutott a közelébe, mert a jármű elkezdett szétesni az óceán közepén, így annyiban hagyta a dolgot. Ám egy kalandor nem méltó jelzőjére, ha elfogadja a kudarcot eredménynek!

 Az új projekt valami egészen merész, egészen nagy dobás: Branson szerint lehet 1000 tengeri mérföldet vitorlázni 24 óra alatt egytestű hajóval, mi több, mindez biztonsággal végrehajtható a viharos óceánon is. Csak kell egy megfelelő eszköz, ami Vlad Murnyikov hajótervező szerint nem is megvalósíthatatlan. A radikális megoldásairól híres orosz vezeti a nemzetközi csapatot, amely életre kelti majd a SpeedDream-et. Két év alatt kívánják elérni céljukat, ami nem elégszik meg az átkelési rekord alulmúlásával. Több, mint egy napot szeretnének ráverni az időre. Aztán jöhetnek egyéb hosszútávú és földkörüli utak.

 

 

Egyelőre csak a monitoron

 

A hajó főbb paraméterei:

teljes hossz: 100 láb

vízvonalhossz: 100 láb

maximális szélesség: 20 láb

maximális szélesség a vízvonalon: 10 láb

vízkiszorítás: 18 tonna

ballaszt: 9 tonna

vitorlafelület (grósz + génua): 480 négyzetméter

vitorlafelület bőszélben: 1100 négyzetméter

 

Egyedi formavilág

 

 Hogy mindezt legyen hová tenni, vegyük a Volvo70-est, mint napjaink legmenőbb egytestűjét. Ott a Vízkiszorítás/Hossz (V/H)=40, a Hossz/Szélesség (H/B)=6. A SpeedDream ehhez képest: V/H=17, H/B=10. Vagyis az ellenállása nagyobb sebességnél kisebb, viszont kétszer stabilabb, mint a V70. És míg a mintahajónak mindenféle körülmények között helyt kell állnia, addig az új gépnél keskeny széltartományra (közepes-erős) és csekély látszólagos szélirányra (éles kreuz és kreuz - esetleg futtatott kreuz) koncentrálnak. Ráadásul azt találták ki, hogy állandó dőlésszöggel (15-20 fok) vitorláznak vele, és ehhez tervezik a vitorlákat.

Így extrém esetekben elméletileg 55 csomó fölé is mehet a sebességmérő mutatója, a 40-45 csomós utazósebesség pedig simán tartható lesz.

 

(forrás: ScuttleButt)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr373439465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása